سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۲:۰۸
۰ نفر

اگر خدایی ناکرده پایتان به کلانتری و اداره آگاهی باز شود، زود متوجه می‌شوید که برخی به جای کارت‌به‌کارت کردن پول‌ها آنها را جیب‌به‌جیب می‌کنند؛ به این معنی که از جیب رهگذر‌ها به جیب خودشان پول واریز می‌کنند.

سرقت

براي آشنايي بيشتر با اين حرفه بد نيست بدانيد در پس هر جيب‌بري يك سياه‌كن وجود دارد؛ سياه‌كن كسي است كه مقدمات كار جيب‌بر را فراهم مي‌كند. براي نمونه شما را هل مي‌دهد، حواستان را پرت مي‌كند يا به اصطلاح شما را به حرف مي‌گيرد تا جيب‌بر به كارش برسد. اما براي اينكه نان آنها را آجر كنيم، چند راهكار وجود دارد.

جيب پشتي شلوار راحت‌ترين جا براي سرقت است و هر آفتابه‌دزدي نيز مي‌تواند وجه نقد شما را از اين جيب سرقت كند.
در مسافرت‌ها چنانچه زياد به مناظر و بناها نگاه كنيد جيب‌بر شما را به‌عنوان غريبه شناسايي كرده و بيشتر در معرض خطر جيب‌بري قرار مي‌گيريد.

در صف‌هاي فشرده، شلوغ و در موقعيت‌هاي غيرقابل‌كنترل بهترين مكان براي پول‌هاي درشت لبه جوراب است. آنجا از دست هر جيب‌بر حرفه‌اي نيز دور است.در مسافرت‌ها و در مكان‌هاي خلوت و ناشناخته از لباس‌هاي ارزان‌قيمت و راحت‌تر خود استفاده كنيد. جيب‌بر‌ها جذب شيك‌پوش‌ها مي‌شوند.

درصورت همراه داشتن وجه نقد، با تقسيم كردن آن در جيب‌هاي مختلف لباس مانع از سرقت تمامي وجوه نقد همراه خود توسط سارقان شويد.با توجه به تجهيز مراكز فروش به دستگاه‌هاي كارتخوان و استفاده كسبه از اين دستگاه‌ها تأكيد و سفارش پليس بر استفاده از امكانات سيستم بانكي و با رعايت اين نكات ايمني است.

جيب‌بر‌ها به كارت بانك و رمز آن نيز علاقه دارند. بنابراين در زمان پرداخت پول به شيوه الكترونيكي، به هيچ عنوان رمز كارت را با صداي بلند و در حضور ساير افراد به فروشنده اعلام نكنيد. توصيه پليس آن است كه رمز كارت توسط صاحب كارت ثبت و پس از انجام عمليات بانكي، رسيد پرداخت پول به فروشنده تحويل داده شود. از شماره‌ شناسنامه يا تاريخ تولد به‌عنوان رمز كارت، استفاده نكنيد.

برخي گروه‌هاي جيب‌بر به شيوه مسافركشي، از بانوان در گروه خود استفاده مي‌كنند تا شهروندان در نگهداري از اموال خود به‌ويژه وجوه نقد داخل كيف خود كمتر احتياط كنند.

کد خبر 294110

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha