همشهری‌آنلاین: کتاب بازاریابی خود تالیف انوش ترابی و با پیشگفتاری از پرویز درگی از سوی انتشارات بازاریابی منتشر شده است.

کتاب بازاریابی خود

مهندس انوش ترابی بازاریابی خود را اینگونه تعریف کرد: بازاریابی خود به طور خلاصه عبارت است از مجموعه فعالیت‌هایی که انسان‌ها برای ارتقای مهارت‌ها، توانایی‌ها و ارزش‌های خود و ارائه‌ی جذابیت‌های وجودیشان به کارفرماها و مشتریان خود با هدف انتفاع دوجانبه، به کار می‌گیرند.‌ در این سطح از بازاریابی و برای موفقیت در بازاریابی خود، علاوه بر اینکه باید از تمامی تکنیکهای بازاریابی با هدف فروش و بویژه برندسازی شخصیت آگاهی کامل داشت، باید ماهیت وجودی انسان، نحوه‌ی واکنش انسان‌ها به رفتارهای متفاوت، مطالعات میان‌رشته‌ای مانند بازاریابی‌های حسی، عصبی و هیجانی و مهمتر از همه، نگاه انسان به محیط پیرامونش را بازشناخت و اینجاست که می‌توان ریشه‌های بازاریابی خود را در خودشناسی، هستی‌شناسی و مطالعات رفتارشناسی جستجو کرد.

وی خاطرنشان نمود: بازاریابی خود بحث جدیدی در دنیا به شمار می‌رود و در طی چهار پنج سال اخیر بیشتر به آن توجه شده است. در دنیا تنها چند کتاب در حوزه‌ی بازاریابی خود وجود دارد که همه آنها جزء کتابهای پرفروش در این حوزه نیز به شمار می‌روند. در نگارش این کتاب به هیچ عنوان از منابع خارجی استفاده نشده و کاملا با دید هستی‌شناسانه به این موضوع پرداخته است.‌ این اولین بار است که در ایران ، کتابی با عنوان بازاریابی خود منتشر می‌شود.

مهندس ترابی در ادامه افزود: بازاریابی خود یک کتاب فرابخشی محسوب می‌شود. چرا که در نگارش آن به جمعی از قوانین پایه ای علوم بازاریابی ، روانشناسی ، انسان‌شناسی و خودشناسی ارجاع داده شده است. با این همه تمرکز اصلی کتاب بر روی بازاریابی و برند شخصی است.ویژگی متمایز کتاب هم با سایر کتابهای حوزه self marketing در همین نگاه فرابخشی و میان رشته ای آن نهفته است.»

مولف کتاب بازاریابی خود ، هدف از نگارش کتاب را اینگونه عنوان می کند:« تخصص و حوزه‌ی مورد علاقه‌ی من از دیرباز علوم شناختی بوده است.‌ به همین دلیل در این کتاب به عنوان اولین کتاب از مجموعه ی خوانش هستی ، نیروی خود را بر روی معرفی جذابیت و برند شخصی به عنوان دو موضوع فرامتنی بسیار پرکاربرد متمرکز کردم. این کتاب به نوعی به شیوه‌های متقاعد کردن می‌پردازد.‌ مردم همیشه فکر می‌کنند که جذابیت، متقاعدسازی و موفقیت ذاتی است، اما این کتاب ثابت می کند که اینطور نیست و این طرز تفکر اشتباه است. هر فردی می‌تواند با به کارگیری تکنیکهای خاصی خودش را به یک برند شخصی یا یک انسان جذاب تبدیل کند.»

وی افزود: «مخاطبین کتاب به صورت عام تمامی مردم هستند. چرا که یکی از اصلی‌ترین موضوعات در قرن 21، برند شخصی است و خوشبختانه به آرامی جای خودش را در بازار ایران باز می‌کند. اما به صورت تخصصی قشر دانشگاهی ، مذاکره کنندگان و بازاریابان مخاطبین اصلی کتاب هستند.»

مهندس ترابی در خصوص کتابهایی که در دست چاپ دارد، گفت: « مجموعه‌ای به نام خوانش هستی شامل پنج جلد کتاب آماده‌ی انتشار است که کتاب بازاریابی خود نخستین جلد انتشاریافته از این مجموعه است. فرامتنی (hypertext)، ریشه‌های اساطیری باورها و جلدهای اول و دوم هرمنوتیک کتاب‌های عتیق، عناوین این مجموعه هستند. کتاب فرامتنی به عنوان دومین و کلیدی ترین کتاب این مجموعه سال جاری وارد بازار خواهد شد. فرامتنی روش نوینی در حل مساله و رفع مشکلات در کلیه حوزه های جاری زندگی و علوم شناختی ارائه می کند.»‌

وی در ادامه بر اهمیت پرداختن به مطالعات میان رشته ای به عنوان پل ارتباطی علوم تخصصی تاکید کرد و عنوان داشت: متاسفانه در حال حاضر خلا بزرگی در کشور در حوزه مطالعات میان رشته ای احساس می شود و دلیل آن را باید در نوع نگاه متخصصان جست و جو کرد. تحقیقات کتابخانه ای و میدانی من نشان می دهد که تنها کسانی در علوم مختلف به برند تبدیل می شوند که به تخصص خود از یک سطح بالاتر و در پیوند با سایر دانشها نگاه کنند. این موضوع در حوزه بازاریابی ایران نیز کاملا مشهود است.

نویسنده‌ی کتاب بازاریابی خود، خواندن این کتاب را به تمامی اهالی کتاب و خصوصا مذاکره‌کنندگان توصیه می‌کند. چرا که این کتاب دریچه‌هایی از دانش را به روی خوانندگان باز می‌کند که شاید تا پیش از این به آن توجه اندکی داشتند.

علاقه‌مندان ‌‌برای اطلاع بیشتر و‌خرید این کتاب می‌توانند به نشانی فروشگاه اینترنتی www.marketingshop.ir مراجعه کنند و یا با شماره تلفن: 71 و 66408251 تماس بگیرند.

کد خبر 293904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha