پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
۰ نفر

روز دوشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه در پارک نیاوران، از دانش‌آموزانی تجلیل شد که بهترین روزنامه‌ی دیواری را با موضوع زمین پاک طراحی کرده بودند.

دوچرخه

راستش را بخواهيد اين دانش‌آموزان چهارشنبه‌ي گذشته براي زمين در موزه‌ي دارآباد جشن تولد گرفته بودند و روزنامه‌هايي ديواري با موضوع زمين و مسائل زيست‌محيطي درست كرده بودند.

 مهدی جمشیدیان، رئیس اداره‌ي بازیافت منطقه یک شهرداري تهران در اين‌باره به خبرنگار هفته‌نامه‌ي دوچرخه مي‌گويد: «دانش‌آموزان علاقه‌مند به موضوع محيط‌زيست و بازيافت در اين جشن تولد شركت كردند و ما بهترين‌ها را روز دوشنبه انتخاب كرديم. قرار است از اين روزنامه‌هاي ديواري‌ در برنامه‌هاي مختلف و در بنرها استفاده كنيم.»

 او درباره‌ي تشكل وارثان زمين نيز مي‌گويد:
«دانش‌آموزاني كه به موضوع بازيافت علاقه‌مند‌ند و نگران زمين و محيط‌زيست‌اند، در مدرسه‌ها عضو اين تشكل مي‌شوند. تشكل وارثان زمين  از سال 89 فعاليت خود را شروع كرده است. »

 رئيس بازيافت منطقه‌ يك، درباره‌ي طرح كلبه‌هاي بازيافت مي‌گويد:«طرح كلبه‌هاي بازيافت را داخل مدارس اجرا مي‌كنيم. در اين طرح، همه‌ي كار مديريت پسماند در مدرسه‌ها با خود بچه‌هاست.  دانش‌آموزان خود، مسئوليت غرفه‌ها را برعهده مي‌گيرند. زباله‌هاي خشك را مي‌توان به اين كلبه‌ها تحويل داد و لوازم تحرير دريافت كرد. در فاز اول 10مدرسه را براي اجراي اين طرح انتخاب كرديم. كه شرايط‌ مناسب‌تري داشتند.»

 جمشيديان درباره‌ي فعاليت‌هاي فرهنگي اداره‌ي  بازيافت مي‌گويد: «هدف اصلي ما، فرهنگ‌سازي در مدارس است و براي تحقق اين هدف برنامه‌هاي گوناگوني تدارك ديده‌ايم، از جمله بازديد از مراكز بازيافت، حضور كارشناسان بازيافت در مدرسه‌ها، ساخت كاردستي با وسايل بازيافتي و..‌.»

کد خبر 293709

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha