پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت گوگل همواره به عنوان یکی از بهترین نقاط جهان برای کارکردن معرفی شده‌است که به گفته مدیر منابع انسانی این شرکت، مجموعه‌ای از مزایایی که در اختیار کارمندان این شرکت قرار می‌گیرد، اصلی‌ترین عامل چنین شهرتی به شمار می‌رود.

گوگل

براساس گزارش CNN، لاسزلو بوك مدير منابع انساني شركت گوگل كه به تازگي كتابي با عنوان قوانين كار منتشر كرده، مي‌گويد اين شركت مزاياي زيادي در اختيار كارمندانش قرار مي‌دهد كه كارمندان بسياري از شركت‌ها حتي تصوري از آن ندارند. براي مثال اين شركت در اواسط سال 2000 ميلادي براي كارمنداني كه قصد خريداري خودروهاي هيبريدي داشتند،‌كمك هزينه‌اي پنج هزار دلاري در نظر مي‌گرفت، اما به تدريج و با ارزان‌قيمت‌تر شدن و رايج‌تر شدن اين خودروهاي پاك، گوگل تصميم گرفت اين كمك‌هاي مالي را قطع كند.

به گفته بوك،‌كارمندان به شدت از شنيدن خبر قطع كمك مالي ناراحت شدند و حتي فروشندگان محلي خودرو نيز نسبت به آن واكنش نشان دادند.

براساس كتاب جديد بوك گوگل مزاياي كوچك و بزرگ متنوعي در اختيار كارمندانش قرار مي‌دهد كه چند نمونه از بهترين‌هاي آنها از اين قرارند:

  • غذاي رايگان 
اين يكي از مهمترين مزيت‌هاي گوگل نسبت به ديگر شركت‌ها‌ به شمار مي‌رفت، سياستي كه اكنون در سيليكون‌ولي همه‌گير شده‌است. شركت گوگل يكي از اولين شركت‌هايي بود كه براي كارمندانش غذاي رايگان درنظر گرفت، غذايي كه نه تنها از كيفيت بالايي برخوردار است، بلكه به حفظ سلامت كارمندان نيز كمك مي‌كند.

  • سرويس سريع‌السير
دومين رتبه امكاناتي كه گوگل در اختيار كارمندانش قرار داده نيز يكي از بحث‌برانگيز‌ترين آنها است. به گفته بوك، سرويس گوگل روزانه 20 هزار تا 40 هزار خودرو را از بار ترافيك شهر‌ها كاهش مي‌دهد، اما از ديد برخي از ساكنان منطقه بي، اتوبوس‌هاي گوگل نمادي از نفوذ كارگران ثروتمند صنعت تكنولوژي به محله و افزايش ميزان كرايه‌ها هستند.
  • گوگلي‌ها براي گوگلي‌ها
سال گذشته بيش از سه‌هزار نفر در كلاس‌هاي G2G آموزش ديدند و هزاران نفر ديگر در اين كلاس‌ها مشاركت داشتند. كارمندان مي‌توانند در اين كلاس‌ها دانش خود را در هر زمينه‌اي با ديگران به اشتراك بگذارند، از علوم رايانه‌اي گرفته تا كد‌نويسي و يا روانشناسي كودكان و همسرداري.
  • سخنراني‌هاي گوگل 
اين شركت مجموعه‌اي متنوع از افراد مشهور را، از استفان كلبرت گرفته تا باراك اوباما، براي انجام سخنراني به اين شركت دعوت كرده و مي‌كند. به گفته بوك اين سخنراني‌ها محيطي بانشاط براي خلق ايده‌هاي جديد و يادگيري فراهم مي‌آورند.

با اين‌همه بوك معتقد است مزايايي كه از اهميتي ويژه برخوردارند، آنهايي هستند كه كنترل و انعطاف‌پذيري كارمندان را به ويژه در شرايط دشوار، افزايش مي‌دهند.

براي مثال اگر فردي در دوران استخدامش در شركت گوگل از دنيا برود، خانواده‌اش از مزاياي پس از مرگ وي برخوردار خواهند‌شد. تمامي سهام متوفي به سرعت به خانواده وي واگذار مي‌شود، همسر فرد مي‌تواند براي 10 سال نيمي از حقوق متوفي را دريافت كند و هريك از فرزندانش نيز ماهانه هزار دلار حقوق خواهند‌داشت.

بوك مي‌گويد در زندگي هر انساني چنين لحظات دشواري پيش خواهد آمد، و در همين لحظات هستند كه ما بايد در كنار كارمندانمان باشيم.

کد خبر 293696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha