یکشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

بهار افزون بر فصل‌عاشقی، نو شدن، عطسه و سرفه‌های آلرژیک و خلاصه هزار واژه‌ای که پسوند و پیشوند آن می‌شوند فصل عکاسی از گل‌ها نیز هست.

گل

براي شروع يا ادامه يك عكاسي آماتوري از گل‌ها اگر دستتان به دشت لاله‌هاي واژگون در استان چهارمحال و بختياري نمي‌رسد چندان مهم نيست؛ كافي است پاشنه را ور‌كشيده قدمي در بوستان‌هاي شهر بزنيد. براي نمونه در بوستان ملت پايتخت لاله‌ها از هر رنگي ميان درخت‌هاي صنوبر‌ و تبريزي‌هايي كه در باد برگ‌هاشان را پشت و رو مي‌كنند تماشايي‌ شده‌اند. اما پيش از آنكه گل‌ها را در قاب دوربين جاودانه كنيد به چند نكته براي بهتر شدن عكس‌هاتان دقت كنيد.

پيش از هر چيز ساعات بين 9تا 11صبح و آسماني صاف را براي نوردهي بهتر مدنظر داشته باشيد.بيشتر دوربين‌هاي عكاسي آماتوري و حتي گوشي‌هاي هوشمند تلفن‌همراه تنظيم خودكاري با عنوان Foliage يا nature و هر نامي كه معرف گل و طبيعت باشد را دارند. با انتخاب اين تنظيم رنگ‌هاي گل و طبيعت را مي‌توانيد بهتر ثبت كنيد.

از عمق ميدان و تنظيم ماكرو و سوپرماكرو نيز غافل نشويد. دوربين را در امتداد خط افق قرار داده روي يك گل با تنظيم ماكرو يا سوپرماكرو فوكوس كنيد. فلو يا تارشدن باقي گل‌ها جلوه زيبايي به عكس شما مي‌دهد.اگر كمي حرفه‌اي‌تر هستيد مي‌توانيد براي داشتن بهترين كيفيت و كمترين نويز ممكن تنظيم ايزو را در پايين‌ترين حد ممكن قرار دهيد. براي افزايش عمق‌ميدان از ديافراگمي بسته استفاده كنيد يا براي متمايز‌كردن سوژه نسبت به پس‌زمينه ديافراگم را باز كنيد. براي اينكه دقت بيشتري در كار داشته باشيد از فوكوس‌دستي نيز مي‌توانيد استفاده كنيد. همچنين براي فوكوس دقيق‌تر بهتر است دوربين را روي نماي زنده يا Live View قرار دهيد.
با انتخاب فرمت RAWروي دوربين مي‌توانيد پس از عكاسي هر فريم را روي نرم‌افزار‌هاي حرفه‌اي مانند فتوشاپ و غيره دستكاري‌كرده و به نتيجه‌اي بهتر برسيد.

کد خبر 293392

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha