جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس ایتالیا در عملیاتی گسترده علیه شبکه تروریستی وابسته به القاعده، ۱۸ عضو این گروه را دستگیر کرد.

پلیس ایتالیا

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا)، این سازمان تروریستی وابسته به القاعده که مقر آن در جزیره ساردنیا در غرب ایتالیا بود، مبارزه مسلحانه علیه غرب و انجام سوء قصدهای ترویستی علیه دولت پاکستان را در دستور کار خود داشت.

پلیس ضد تروریسم در عملیاتی گسترده در هفت استان کشور مجموعا 18 نفر را دستگیر کرد. دو نفر از دستگیر شدگان نیز عضو سازمانی بودند که در پاکستان از بن لادن محافظت می‌کرده است.

این شبکه افراط گرا حتی در زمینه قاچاق پناهجویان به ایتالیا فعالیت می‌کرد. اتباع پاکستانی و افغان بطور غیر قانونی وارد ایتالیا شده و سپس به سوی شمال اروپا منتقل می‌شدند. ورود پناهجویان اغلب از طریق تجاری انجام می‌شد که قراردادهای کاری جعلی با آنها منعقد می‌کردند.

این سازمان با صدور اسناد و مدارک جعلی برای پناهجویان آنها را به عنوان قربانیان اختلافات قومی و مذهبی معرفی می‌کرد.

در میان دستگیر شدگان نیز برخی از عوامل سوء قصد های خونین در پاکستان مانند فاجعه بازار پیشاور در سال 2009 که در ان 100 نفر کشته شدند نیز حضور داشتند.

یک شهروند تونسی نیز به اتهام جذب نیرو برای جنگجویان تروریستی داعش، دستگیر شد.

در هفته های اخیر نیز پلیس ضد تروریسم ایتالیا در عملیاتی، سه تن از شهروندان این کشور را به دلیل ارتباط با داعش دستگیر کرد. این افراد اقدام به جذب نیرو در ایتالیا و آلبانی برای گروه تروریستی داعش کرده بودند.

روزنامه 'ایل تمپو' نیز اخیرا در گزارشی از ردیابی و شناسایی 125 افراط گرا که با وجود ممنوعیت ورود به منطقه شنگن، وارد ایتالیا شده اند خبر داد که البته گفته می شود تعداد این افراد می تواند به مراتب بالاتر از این رقم باشد.

کد خبر 293102

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha