دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: با وجود دستور شهردار تهران برای گسترش فضای تالار «سنگلج»، هنوز اقدام جدیدی برای الحاق ساختمان مجاور تالار به این مجموعه انجام نشده است.

تالار سنگلج

به گزارش ايسنا؛ اتابک نادری که ایده توسعه تالار «سنگلج» را مطرح کرده بود درباره آخرین وضعیت تالار سنگلج که امسال در آستانه 50 سالگی قراردارد،بیان کرد: نامه و دستور صادر شده میان دفتر حوزه مدیریت شهرداری تهران و نیز دفتر املاک و مستقلات در حال رفت و برگشت است و گفته شده که باید در این‌باره مذاکره و بررسی شود.

او افزود: این نامه علی‌رغم دستور صریح شهردار تهران مبنی بر اقدام فوری هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

به گزارش ایسنا،‌این در حالی است که گفته می‌شود، قرار است چند ساختمان در خیابان بهشت که ساختمان مرکزی شهرداری تهران و نیز تالار سنگلج در آن واقع شده،‌خالی شوند تا ادارات مختلف ستادی شهرداری جابجا شوند. به این ترتیب به نظر می‌رسد این بهترین زمان برای جابجایی اداره کل حقوقی شهرداری باشد تا ساختمان آن به تالار سنگلج الحاق شود.

هنرمندان تئاتر مدت‌هاست که از شهرداری تهران می‌خواهند تا با در اختیار گذاشتن ساختمان مجاور تماشاخانه‌ی سنگلج که در اختیار شهرداری است، به گسترش این تماشاخانه و نیز راه‌اندازی موزه‌ی ملی تئاتر ایران کمک کند.

آن‌ها پیش از این نامه‌ای دسته‌جمعی برای شهردار تهران نوشتند و پاییز سال گذشته هم داوود رشیدی درخواست خود را مبنی بر گسترش تماشاخانه‌ی سنگلج مدتی پس از سالروز تاسیس این تماشاخانه خطاب به محمدباقر قالیباف مطرح کرد.

امسال تماشاخانه سنگلج 50 ساله می‌شود و باید دید اهالی تئاتر، زمانی که نیم‌قرن از راه‌اندازی این مجموعه می‌گذرد، شاهد گسترش فضای سنگلج و تبدیل آن به موزه ملی تئاتر ایران خواهند بود یا خیر؟!

کد خبر 292775

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha