همشهری آنلاین: رئیس جمهوری با تأکید بر علاقه مندی ایران به گسترش روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: سنگال به عنوان کشوری مهم در قاره آفریقا مورد توجه ایران است و ما از توسعه تعاملات اقتصادی و فرهنگی با این کشور استقبال می‌کنیم.

روحانی

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه و پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید سنگال، گفت: ایران آماده است تا سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و صنعتی در سنگال را افزایش دهد.

رئیس‌جمهوری با اشاره به روابط خوب و صمیمی دو کشور گفت: داکار همواره یک مرکز مهم درغرب آفریقا برای ایران و مسلمانان بوده است و امروز شرایط خوبی برای ارتقاء مناسبات فیمابین داریم.

روحانی افزود: ایران بر اساس سیاست خارجی خود آماده گسترش همکاری‌ با همه کشورهای آفریقایی از جمله سنگال است و امیدواریم در سالهای آتی، شاهد سرعت قابل قبول در گسترش همکاری‌ها باشیم.

رئیس جمهوری همچنین با اشاره به وضعیت منطقه و گسترش افراطی گری، بر همکاری کشورها برای مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

"بابکار باء " سفیر جدید سنگال نیز با اشاره به سابقه روابط دو جانبه و حضور بازرگانان و شرکت‌های ایرانی نظیر ایران خودرو در کشورش، گفت: بر اساس دستور رئیس‌جمهور سنگال در دوران مأموریتم همه مساعی خود را برای توسعه و گسترش مناسبات با تهران به کار خواهم بست.

کد خبر 292749

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha