رئیس‌جمهور که به استان گیلان سفر کرده بود حین بازدید از این استان جنگلی، محیط‌زیست را یکی از مسائل مهم کشور و استان گیلان دانست و گفت: در راستای حراست از جنگل‌ها، ما مصمم هستیم که برای مدتی بهره‌برداری از جنگل‌ها کاملا متوقف و احیای آنها به بخش خصوصی واگذار شود.

روحاني با اعلام اينكه بايد دوره تنفس جنگل‌ها اعلام شود خاطرنشان كرد: كاغذسازي با چوب وارداتي در گيلان توسعه مي‌يابد.

رئيس‌جمهور در حالي خواستار متوقف شدن بهره‌برداري از جنگل‌ها مي‌شود كه طي يك دهه گذشته كارشناسان و صاحب‌نظران، با هشدار نسبت به بهره‌برداري بي‌رويه از جنگل‌هاي هيركاني، كاهش بهره‌برداري از اين جنگل‌ها را به‌عنوان راهكاري براي نجات اين رويشگاه‌ها عنوان كرده و براجرايي كردن آن تأكيد كرده‌اند. با وجود اين، برخي با دنبال كردن منافع شخصي و گروهي مانع از اجراي اين راهكار شده‌اند.

به‌گزارش پايگاه اطلاع‌رساني محيط‌زيست، حسن روحاني پنجشنبه گذشته در حاشيه بازديد از منطقه آزاد تجاري و صنعتي انزلي و مجتمع بندري كاسپين با اشاره به گزارشي كه توسط رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست كشور ارائه شد، گفت: اگر مسئله محيط‌زيست مورد توجه قرار نگيرد، حيات و سلامت و زندگي همه ما در معرض خطر خواهد بود.

رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنانش به موضوع تالاب انزلي به‌عنوان يك ميراث ارزشمند براي كشور اشاره كرد و اظهارداشت: حفظ محيط‌زيست اين تالاب از ضروريات است و بايد تمام تلاش‌ها در راستاي توجه به اين مهم متمركز شود.

وي از استاندار گيلان و ساير مسئولان خواست دست‌به‌دست هم دهند و براي آلودگي‌هاي تالاب انزلي چاره‌اي بينديشند تا اين تالاب به روزهاي اوليه خود برگردد.

روحاني در نشست خبري با اصحاب رسانه به استفاده بهينه از آب براي مصارف كشاورزي و عمومي اشاره كرد و گفت: آب‌بندها، سدها و سدهاي لاستيكي مختلف بايد ايجاد شود تا در زمينه استفاده از آب به وضعيت مطلوب‌تري در استان برسيم.

رئيس‌جمهور مسئله محيط‌زيست را يكي از مسائل مهم گيلان برشمرد و ادامه داد: حراست از جنگل‌ها و تالاب‌ها به‌ويژه تالاب انزلي، همچنين بهبود وضعيت فاضلاب‌ها و زباله در استان گيلان كمك شاياني به مسئله محيط‌زيست در اين استان مي‌كند.

وي با اشاره به استفاده از ظرفيت سازمان‌هاي مردم‌نهاد در حفظ و حراست از محيط‌زيست اعلام كرد: اين سازمان‌ها مي‌توانند با خدماتي كه ارائه مي‌دهند در كنار فعاليت‌هاي دولت به حفظ محيط‌زيست در استان گيلان كمك كنند. روحاني افزود: بايد از سمن‌ها براي حفاظت محيط‌زيست كمك بگيريم. قطعاً با چند محيط‌بان نمي‌توان مشكلات عظيم محيط‌زيست كشور را حل كرد.

کد خبر 292582

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha