همشهری آنلاین: سازمان‌های جامعه مدنی تونسی و شخصیت‌های سیاسی و یک حزب سیاسی در تونس روز پنجشنبه از تشکیل ائتلافی برای مبارزه با تجاوز نظامی عربستان به یمن و کمک به مردم این کشور برای مقابله با متجاوزان به رهبری ریاض خبر دادند.

 ائتلاف گروه ها و احزاب تونسی برای مقابله با تجاوز نظامی عربستان به یمن

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری رأی الیوم ، محمد الحبیب الاسود عضو این ائتلاف در کنفرانسی مطبوعاتی در پایتخت تونس گفت: ما به توجه به اینکه مبارزه با ائتلاف صهیونیستی ـآمریکایی و عربستانی را بر خود لازم می دانیم ، امروز تصمیم گرفتیم کمیته ای برای مبارزه با تجاوز نظامی به مردم یمن تشکیل دهیم.

وی افزود: این ائتلاف دربرگیرنده سازمان های غیردولتی و جامعه مدنی تونس و از جمله انجمن تونسی تسامح، هیات ملی حمایت از مقاومت و مبارزه با صهیونیست ها و همچنین چندین شخصیت مستقل و حزب ملی الثوابت است .

الاسود در این کنفرانس مطبوعاتی خواستار توقف تجاوز وحشیانه ضد مردم بی دفاع یمن شد و گفت : جنگی که عربستان و متحدانش ضد مردم یمن آغاز کرده اند ، جنگی نادرست است ؛ آن ها غیرنظامیان ؛ کودکان و زنان را هدف قرار می دهند و این در جهت خدمت به طرح های آمریکایی و تجزیه امت اسلامی و تشکیل کشورهای کوچک است .

صلاح الدین المصری یکی از فعالان تونسی نیز در این باره گفت: اتفاقاتی که در یمن در حال روی دادن است، در حقیقت بخشی از زنجیره طرح های ویرانگری است که منطقه را هدف قرار داده است .

المصری راه حل برای مبارزه با چنین طرح هایی را حمایت از مقاومت ضد صهیونیسم و اجرای طرح های آن ها با بازوی کشورهای عربی در حال اجرا دانست.

تونس از ابتدای تجاوز نظامی به یمن تاکید کرده بود که بحران یمن باید از طریق گفت و گو و به دور از دخالت خارجی حل شود .

سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که از آغاز تجاوز جنگنده های عربستان و متحدانش به این کشور تاکنون 2 هزار 571 غیرنظامی کشته و3 هزار 897 تن دیگر زخمی شدند.

کد خبر 292416

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha