مجموع نظرات: ۱
چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین - فهیمه سادات طباطبایی: خط پنج متروی تهران یکی از خطوط بین شهری است که غرب تهران را به استان البرز متصل می‌کند و به همین دلیل یکی از خطوط پرتردد و اصلی به شمار می‌آید.

مترو خط پنج

اين خط كه 43 كيلومتر مسافت دارد يكي از خطوط اصلي متروي تهران به شمار مي‌رود كه از ايستگاه صادقيه در تهران آغاز و به ايستگاه گلشهر در كرج پايان مي‌يابد.

خط پنج متروي تهران داراي 11 ايستگاه است كه عبارتند از: گلشهر، محمدشهر (ماهدشت)، كرج، اتمسفر، گرم دره، وردآورد، ايران خودرو، چيتگر، ورزشگاه آزادي، اكباتان (ارم سبز) و صادقيه تهران.

ايستگاه شهرك اكباتان (ارم سبز) در اين خط با خط 4 متروي تهران تقاطع دارد و مسافران در اين ايستگاه مي‌توانند خط متروي خود را تغيير دهند.

مهم‌ترين ويژگي خط پنج متروي تهران اين است كه تمام 11 ايستگاه موجود در آن روي زمين ريل گذاري شده و مسافران مي‌توانند مناظر طبيعي اطراف خود را مشاهده كنند.

ايستگاه صادقيه در يكي از سرخط هاي خط پنج متروي تهران در آدرس بزرگراه محمدعلي جناح، خيابان سازمان آب و ايستگاه گلشهر به عنوان سر خط ديگر در كرج، 45 متری گلشهر، خیابان گلزار غربی، میدان الغدیر، خیابان اختر غربی واقع شده‌اند.

کد خبر 292297

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha