مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو هیئت رئیسه شورای شهر گفت: اگر دولت معوقات بخش توسعه و ساخت مترو را پرداخت کند، با تکمیل خطوط ۶ و ۷ متروی پایتخت، شاهد کاهش حداقل ۱۵درصدی ترافیک پایتخت به ویژه در مسیر این خطوط خواهیم بود.

به گزارش مهر، ابوالفضل قناعتی با تاکید بر اینکه بخشی از خط ۷ متروی تهران در سال ۹۴ به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: شهرداری در تلاش است تا حدود شش کیلومتر از خط ۷ مترو را به بهره‌برداری برساند.

این عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، با تاکید بر اینکه عملیات ساخت خطوط ۶ و ۷ متروی تهران از سال گذشته آغاز شد اما به دلیل کسری بودجه‌ها با کندی مواجه شد، تاکید کرد: اگر بودجه‌ای معادل ۶ هزار میلیارد تومان تا پایان سال ۹۶ به دست مترو برسد، خط ۶ و ۷ به بهره‌برداری کامل می‌رسند و از ازدحام خودرو‌ها تا حد چشمگیری کاسته می‌شود.

وی تحقق وعده‌های دولت مبنی بر پرداخت معوقات دولت در بخش مترو را به فال نیک گرفت و گفت: اگر دولت تعهدات خود را عملی کند، ساخت و ساز‌ها با سرعت پیش خواهند رفت، در غیر این صورت روند ساخت مترو با کندی مواجه خواهد شد و شهروندان روزانه ساعات قابل توجهی را در ترافیک به سر خواهند برد.

قناعتی با یادآوری اینکه این خط به طول ۲۷ کیلومتر، با ۲۵ ایستگاه در حال ساخت است، تصریح کرد: شورا با تخصیص و افزایش بودجه توسعه خطوط حمل و نقل ریلی در سال جاری، عزم خود را جزم کرد تا خط ۷ مترو را تا پایان سال ۹۴ به طور کامل به بهره برداری برساند تا جنوب شرقی پایتخت به شمال غربی این کلانشهر متصل شود.

وی پوشانندگی مناطقی که خط ۷ متروی تهران از آن عبور می‌کند را حائز اهمیت دانست و خاطر نشان کرد: آغاز مسیر عبور خط ۷ مترو تهران از محدوده ورزشگاه تختی است که با عبور از بزرگراه امام علی (ع)، خیابان شهید محلاتی، میدان قیام، خیابان مولوی، میدان هلال احمر به سمت شمال شهر ادامه مسیر می‌دهد و به گیشا، برج میلاد، میدان صنعت، میدان کتابی می‌رسد. سپس به سمت غرب و بزرگراه یادگار امام (ره) نیز ادامه می‌یابد. به دلیل همین پوشانندگی است که این خط از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نماینده مردم تهران در شورای شهر چهارم متذکر این مهم شد که فاز نخست این پروژه، حد فاصل میدان محمدیه تا بزرگراه چمران و خیابان گیشا، به طول ۱۲ کیلومتر است و شامل ۱۰ ایستگاه می‌شود که تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد و از بار ترافیکی این مناطق تا حد چشمگیری می‌کاهد.

کد خبر 292293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha