همشهری آنلاین: دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی سرطان‌های زنان ایران گفت: ۲۱ درصد از زنان در جهان که مبتلا به سرطان تخمدان می‌شوند جوان و در سن باروری هستند.

به گزارش ایرنا، دکتر زهره شاهوردی در نشست ششمین کنگره بین‌المللی سرطان‌های زنان ایران با بيان اينكه تشخیص زودهنگام و درمان سرطان تخمدان در زنان می‌تواند قدرت باروری آنان را حفظ کند، افزود: ابتلا به این بیماری، سلامت باروری زنان را مورد تهدید قرار می‌دهد و ضروری است درباره این بیماری اطلاعات درستی در اختیار بیماران قرار گیرد.

این متخصص زنان و زایمان اضافه کرد: سرطان تخمدان در زنان نیازمند پروسه درمانی است که متخصصان ایرانی با توجه به تشخیص این بیماری در مراحل اولیه، نحوه درمانی خاصی را در پیش می‌گیرند تا بتوانند توانایی باروری در زنان را حفظ کنند.

شاهوردی توضیح داد: در برخی از شرایط قبل از شیمی‌درمانی از فردی که مبتلا به سرطان تخمدان شده‌اند تخمک گرفته و سپس اقدامات درمانی را ادامه می‌دهند.

دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی سرطان زنان ایران با بیان اینکه با تزریق واکسن سرطان دهانه رحم می‌توان از این بیماری پیشگیری کرد، گفت: واکسن HPV یا پاپیلومای انسانی حدود 70 تا 80 درصد از بروز سرطان دهانه رحم جلوگیری می‌کند.

شاهوردی با بیان اینکه این بیماری رو به افزایش است، گفت: بهترین روش پیشگیری از این بیماری تزریق این واکسن در سنین بین 11 تا 26 سالگی است.

وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چند سالی است که این واکسن را وارد کرده است، گفت: این واکسن در برخی از داروخانه‌های دولتی توزیع شده است اما به دلیل گران بودن آن بسیاری از مردم قادر به تهیه آن نیستند.

به گفته شاهوردی، متاسفانه این واکسن تحت پوشش سازمان‌های بیمه نبوده و قیمت آن در حدود 670 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی انجمن علمی سرطان‌های زنان ایران توصیه کرد با انجام تست پاپ اسمیر می‌توان این بیماری را به موقع تشخیص داد.

وی اضافه کرد: البته این بیماری درمان دارویی ندارد و رفتارهای ناهنجار جنسی در میان جوانان یکی از راه‌های انتقال ویروس HPV است.

شاهوردی اظهار کرد: واکسن سرطان دهانه رحم در سه نوبت و در فواصل زمانی چند ماهه باید تزریق شود تا از این بیماری مصون ماند. ترزیق این واکسن تا 45 سالگی در زنان موثر است.

شاهوردی درباره انجام سونوگرافی در برخی از مطب‌های زنان گفت: برخی از همکاران در مطب خود سونوگرافی انجام می‌دهند که باید آموزش‌های استاندارد را دریافت کرده باشند.

کد خبر 292091

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha