سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس کمیته‌ عمران شورای شهر تهران در واکنش به تعرض به دو ایرانی از سوی پلیس سعودی در فرودگاه عربستان اعلام کرد اگر به جای رییس سازمان حج و زیارت بودم استعفا می دادم.

به گزارش ايسنا، اقبال شاکری صبح امروز در 142 جلسه علنی شورای شهر تهران در واکنش به حادثه اخیر در فرودگاه عربستان برای دو نوجوان ایرانی، گفت: بسیار با خودم کلنجار رفته ام که آیا این موضوع را مطرح کنم یا خیر؟ اما برای دفاع از حقوق دو شهروند و خانواده‌ ایرانی این تذکر را می‌دهم.

وی با بیان این که اتفاق نادری در سفر عمره و در زمین وحی توسط خبیثان و عوامل حکومتی که دستشان 30 سال به خون مسلمانان منطقه آلوده است، رخ داده اظهار کرد: چند سال پیش 500 زائر خانه خدا در جوار این مقام مقدس به خاک و خون کشیده شدند و هم اکنون نیز کودکان و خانواده‌ های یمنی از دست آنها در امان نیستند.

رییس کمیته‌ عمران شورای شهر تهران با بیان این که اگر من جای رییس کاروان مربوطه بودم از غصه دق می‌کردم خاطر نشان کرد: اگر به جای رییس سازمان حج و زیارت بودم به خاطر این مساله استعفا می دادم و جای سوال است که بچه‌های وزارت امور خارجه کجا هستند.

شاکری با اشاره به این که آنقدر این خباثت زیاد بوده که شورای شهر از هر گونه اقدام دولت در این زمینه حمایت می‌کند، ادامه داد: امروز قشری از جوانان برای اعلام انزجار خود در جلوی مجلس شورای اسلامی تجمع کرده‌اند و در ذهن هیچ بشری این اقدام نمی‌گنجد.

عضو شورای شهر تهران با بیان این که این مساله یک خسارت جبران ناپذیر است و از وزارت امور خارجه ، وزارت کشور و سازمان حج و زیارت درخواست می‌کنیم که به هیچ عنوان از این موضوع کوتاه نیایند، یادآور شد: دولت عربستان تا رسما عذرخواهی نکند نباید از این موضوع کوتاه بیاییم.

شاکری با اشاره به سخنان امیر المومنین (ع) در خصوص دق کردن مسلمانان از باز شدن خلخال از زن یهودی در مرزهای کشورهای اسلامی نیز گفت: چطور مامور حکومتی به خود اجازه داده است که در هنگام گذر کاروان از جده به تهران این کار را انجام بدهد و تمام اسناد و مدارک این اتفاق نیز اعلام شده است.

وی با اشاره به این که نباید از چنین اتفاقی گذشت کرد، گفت: حق دو خانواده‌ مذکور گرفته می‌شود و امیدواریم که حق تضییع شده آنها نیز جبران شود.

چمران نیز در پایان صحبت‌های اقبال شاکری گفت: این مساله جبران شدنی نیست.

کد خبر 291477

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha