دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۲
۰ نفر

طبق آخرین بررسی‌ها ۱۴درصد سرطان‌ها در کشور مربوط به سرطان کودکان می‌شود و متأسفانه مرگ ناشی از آن در کشور بسیار بیشتر از کشورهای غربی است.

رئيس مركز تحقيقات سرطان دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با اعلام اين خبر گفت: براي پيشگيري از سرطان بايد يك بسيج ملي به راه بيفتد و وزارت صنعت، بازرگاني و بهداشت و همه بايد كمك كنند تا آب، هوا و غذا پاك شود.

دكتر محمد اسماعيل اكبري با بيان اينكه شكل سرطان در كودكان كشورمان و در كشورهاي منطقه شبيه به هم است، افزود: دليل اين عدم‌تفاوت اين است كه‌ سرطان در كودكان بيشتر به ژن و عامل وراثت مربوط مي‌شود. سرطان كودكان تقريباً در همه جاي دنيا مانند هم بوده و اختلافي كه وجود دارد در درمان آن است.

رئيس مركز تحقيقات سرطان گفت:متأسفانه در كشور ما مرگ كودكان بر اثر سرطان بسيار بيشتر از كشورهاي غربي است. دليل آن اين است كه براي درمان و معالجه دير مراجعه مي‌كنند و گاهي نيز به اندازه كافي درمان نمي‌شوند. اين دلايل باعث كم اثر شدن روش‌هاي درماني مي‌شود و از طرفي اين درمان‌ها بسيار گرانقيمت است. با وجود اين سرطان در كودكان درمان‌پذيرتر از سرطان در بزرگسالان است و طبق آخرين بررسي‌ها 14درصد سرطان‌ها در كشور مربوط به سرطان كودكان مي‌شود و بيشترين آمار ابتلا به سرطان خون اختصاص يافته است.

کد خبر 291348

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha