همشهری‌آنلاین: سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) جایزه کالینگا (UNESCO - Kalinga) را برای سال ۲۰۱۵ اعلام کرده است.

یونسکو

این جایزه هر سال به کسی اهدا می‌شود که فعالیت‌های چشمگیری در زمینه علوم و تکنولوژی در یکی از حوزه‌های نویسندگی، ویراستاری، سخنرانی، فیلم‌سازی، تهیه‌کنندگان برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی انجام داده باشد. دریافت‌کننده این جایزه می‌باید در خصوص تأکید بر اهمیت بین‌المللی علوم و فناوری و نیز برای بالابردن سطح رفاه عمومی، غنی‌سازی میراث فرهنگی ملل و نیز حل مشکلات پیش روی انسان‌ها تلاش و همکاری کرده باشد.

هر کشور عضو یونسکو می‌تواند به توصیه انجمن ملی توسعه علم و یا دیگر انجمن‌های علمی، انجمن ملی نویسندگان و یا روزنامه‌نگاران علمی یک نفر واجد شرایط را از طریق کمیسیون‌های ملی به یونسکو معرفی کند.

متقاضیان باید با توجه به اطلاعات و شرایط مندرج در اطلاعیه جایزه، نسبت به تکمیل فرم و مدارک مربوط اقدام کنند. مهلت وصول مدارک به کمیسیون 30 اردیبهشت 1394 تعیین شده است. مدارک داوطلبان باید در پنج نسخه به کمیسیون ارسال شود و هرگونه نقص و یا تأخیر در ارسال مدارک، مانع بررسی آن خواهد شد.

مدارک متقاضیان در کمیسیون ملی یونسکو بررسی خواهد شد و یک نفر از میان داوطلبان به بخش مربوط در یونسکو معرفی می‌شود.

  • نشانی: تهران، خیابان میرداماد، روبه‌روی مسجد الغدیر، خیابان شهید حصاری (رازان جنوبی) کوچه یکم، شماره 15 - کد پستی: 1548946111

برای دریافت فرم و اطلاعات بیشتر به آدرس زير مراجعه كنيد.

http://www.unesco.org/new/en/natural-sciences/science-technology/single-view-sc-policy/news/call_for_nominations_for_the_unesco_kalinga_prize_for_the_popularization_of_science-1/#.VQ_kdOH4SSo

کد خبر 290476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha