سه‌شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: جزیره‌ای کوچک در رود مواداوکسی در جنوب غرب چین به دلیل شباهتش به لاک‌پشت و مرئی شدنش در فصلی خاص در سال به جاذبه‌ توریستی جدیدی در این کشور تبدیل شده‌است.

جزیره

جزیره

براساس گزارش ميل‌آنلاين،‌ بوميان اين منطقه از چين جزيره را بيرون آمدن لاكپشت بهاري از آب مي‌نامند. لاكپشت به دليل طول عمري كه دارد براي چيني‌ها نمادي مبارك و خوش‌يمن به شمار مي‌رود.

شكل ظاهري اين جزيره به ميزان آبي بستگي دارد كه آن را فرامي‌گيرد، شكل لاكپشتي آن را تنها زماني مي‌توان ديد كه ارتفاع آب 163 تا 168 متر باشد.

رود مواداوكسي در منطقه‌اي واقع شده كه آب آن توسط سه سد كنترل مي‌شوند. فصل بهار بهترين زماني است كه مي‌توان لاكپشت اين رود را مشاهده كرد زيرا سطح آب رود به دليل تامين آب مناطق اطراف رودخانه،‌ كاهش يافته و لاكپشت سر از آب بيرون مي‌آورد.

از آنجايي كه اين رويداد طبيعي تنها سالي يكبار رخ مي‌دهد، شهرت آن به سرعت افزايش يافته و انبوهي از توريست‌ها را روانه اين منطقه از چين ساخته‌است. زماني كه رود در وضعيت عادي خود قرار داشته و ارتفاع آب آن 175 متر است، تنها تكه‌اي بسيار كوچك از جزيره روي سطح آب ديده مي‌شود، و در مقابل زماني كه سطح آب تا 145 متر مي‌رسد، بدن اين لاكپشت به بدنه اصلي خشكي متصل مي‌شود.

کد خبر 290195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha