سه‌شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: علی مطهری، فرزند سوم آیت الله مرتضی مطهری در بهمن ۱۳۳۶ درخیابان ری تهران متولد شد. مطهری در سال ۱۳۵۵ تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان علوی در رشته ریاضی به پایان رساند و در رشته مهندسی مکانیک دانشکده فنی دانشگاه تبریز پذیرفته شد.

علی مطهری

پس از شهادت پدر در اردیبهشت ۱۳۵۸ خود را به دانشگاه علم و صنعت ایران منتقل کرد و نزدیک به یک ترم به تحصیل خود ادامه داد و پس از آن ادامه تحصیلش با مطرح شدن انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه‌ها مواجه شد.

مطهری در سال ۱۳۵۹، به نویسندگی در صدای جمهوری اسلامی پرداخت و تا سال ۱۳۶۲ با سازمان صداوسیما همکاری داشت.

پس از انقلاب فرهنگی و بازگشایی دانشگاه ها رشته تحصیلی خود را در رشته مکانیک و گذراندن ۸۱ واحد درسی، تغییر داد و خود را به دانشکده الهیات دانشگاه تهران یعنی یکی از پایگاه‌های استاد مطهری منتقل نمود و تحصیلات خود را تا اخذ درجه دکترا در رشته فلسفه و کلام اسلامی ادامه داد و از سال ۱۳۷۵ در همین دانشکده به تدریس پرداخت و عضو هیئت علمی گروه فلسفه این دانشکده شد.

علی مطهری از سال ۱۳۵۸ تدوین و انتشار بیش از ۶۳ کتاب جدید از استاد شهید مطهری را به ثمر رساند و توانسته است نمایندگی مردم تهران در مجلس هشتم و نهم و دهم در پرونده کاری خود ثبت کرده است.

مطهری در سال ۱۳۶۰ با نوه شیخ جواد انصاری از هم عصرهای آیت الله خمینی عقد کرده و در سال ۱۳۶۲ زندگی مشترک را با وی آغاز کرد.

 حاصل این ازدواج ۴ فرزند به نام‌های مرتضی، رضا، زهرا و لیلا است، همچنین خواهر وی، به نام فریده مطهری همسر علی لاریجانی است.

کد خبر 290098

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha