سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناسان سلامت معتقدند که گروهی از داروهای جدید می‌توانند به افزایش طول عمر و برخورداری از زندگی سالم‌تر با کاهش آسیب‌پذیری و بهبود عملکرد قلب و عروق کمک کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از نیچر ورلد نیوز، «پاول رابینز» از مؤسسه مطالعاتی اسکریپس آمریکا که سرپرستی این مطالعه را برعهده داشته است، گفت: از نظر ما این مطالعه گامی بزرگ و البته اولیه در جهت ارائه شیوه‌های درمانی است که می‌توانند برای بیماران ایمنی بخش باشند، طول عمر آنان را افزایش دهند یا بیماری‌ها و اختلالات مرتبط با افزایش سن را درمان کنند.

در این بررسی متخصصان، گروهی از داروهای جدید موسوم به «senolytics» را شناسایی کردند. این تیم تخصصی امیدوارند در آینده از این گروه از داروهای جدید برای پیشگیری از انواع مختلف بیماری‌های مزمن و ناتوان‌کننده، به تاخیر انداختن این بیماری‌ها و بهبود علائم آنها بهره بگیرند.

به گفته کارشناسان،‌ موضوع کلیدی برای بررسی در مقوله طول عمر، «سلول‌های سالخوردگی» هستند که با افزایش سن در بدن انباشته می‌شوند و سرعت روند پیری را بالا می‌برند. بنابراین متخصصان کار خود را با شناسایی و هدف قرار دادن «سلول‌های سالخوردگی» بدون آسیب دیدن سلول‌های دیگر آغاز کردند. در این بررسی آنها دریافتند که «سلول‌های سالخوردگی» می‌توانند در برابر مرگ سلول مقاومت کنند.

با توجه به این اطلاعات، این تیم تحقیقاتی به سمت ترکیب‌های دارویی سرطانی با نام «داساتینیب» و «کوئرستین» که ترکیب طبیعی مورد استفاده به عنوان ضد التهاب و آنتی‌ هیستامین هستند، روی آوردند که هر دوی آن‌ها «سلول‌های سالخوردگی» را از بین می‌برند.

یکی دیگر از متخصصان این مطالعه گفت: در نمونه‌های جانوری این ترکیب‌ها عملکرد قلب و عروق را بهبود بخشیده، میزان شکنندگی و پوکی استخوان را کاهش داده و موجب افزایش طول عمر می‌شود. همچنین تاثیر این روش حداقل برای هفت ماه پس از شروع مصرف دارو ادامه پیدا کرده و باعث افزایش طول عمر در حیوانات آزمایشگاهی شده و علائم مربوط به افزایش سن را نیز به تاخیر انداخته‌ است.

کد خبر 289601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha