دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۲
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره داستان انقلاب با نام جایزه ادبی زنده‌یاد امیرحسین فردی عصر روزگذشته در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار و به این ترتیب پرونده جشنواره‌های ادبی سال۹۳ با معرفی برگزیدگان بسته شد.

آخرین برگ جشنواره‌های ادبی سال۹۳

در اين مراسم علاوه بر معرفي برگزيدگان بخش‌هاي مختلف، از 4كتاب برگزيده دوره‌هاي پيشين داستان انقلاب هم رونمايي شد.

  • رونمايي از آثار برگزيده

پيش از اين اعلام شده بود در اختتاميه جشنواره داستان انقلاب از 8كتاب برتر دوره‌هاي گذشته رونمايي مي‌شود كه قرعه فال به نام 4كتاب افتاد و وعده ديدار با 4كتاب «عشق‌آباد» در 2جلد، «جشن از ما بهترون» و «خلسه با طعم باروت» به بهار سال آينده و موعد برگزاري نمايشگاه كتاب موكول شد. «گربه لنگ‌دراز» مجموعه داستان نوجوان، «محله حاجي»، «لطفا پيغام خود را بگذاريد» مجموعه داستان بزرگسال و «زني با كفش‌هاي كتابي» از آثار سوره مهر كتاب‌هاي رونمايي‌شده بودند.

  • گزارش دبير

در اين مراسم حسين فتاحي دبير جشنواره داستان انقلاب گزارشي از روند برگزاري اين دوره براي حاضران تشريح كرد. وي در سخناني كوتاه گفت: در جشنواره هفتم 383 اثر از 238هنرمند به دبيرخانه رسيد كه در بخش داستان كوتاه نوجوان 81 اثر، بخش رمان نوجوان 18اثر، داستان كوتاه بزرگسال 225 اثر و رمان بزرگسال 59 اثر داشتيم. اين آثار مورد بازبيني اوليه قرار گرفت و درمجموع 73 اثر در 4بخش به مرحله نهايي رسيد. در بخش‌هاي ديگر مراسم اختتاميه محسن مومني شريف رئيس، عليرضا قزوه مدير آفرينش‌هاي ادبي و سعيد فخرزاده مدير دفتر تاريخ شفاهي حوزه هنري هم سخنراني كردند.

  • معرفي برگزيدگان

در بخش داستان كوتاه نوجوان رفيع افتخار با «رضا بدلي» از تهران حائز رتبه تقديري اول شد، «شاه پريون» نوشته رقيه‌سادات صفوي از تهران و زينب امامي با «هنوز بي‌قرار نگاهت هستم» از قم هم به‌ترتيب در رده‌هاي دوم و سوم ايستادند. هيأت داوران بخش داستان كوتاه بزرگسال هيچ اثري را شايسته رتبه برتر ندانست و از 3اثر تقدير كرد؛ معصومه حسيني با «خوشگل موشرابي» از تهران، احسان غديري با «هاربان» از خراسان‌رضوي و «اسد» محمدسعيد احمدزاده از فارس.

در بخش رمان نوجوان فاطمه نفري با «زمستان بي‌شازده» از قم حائز رتبه سوم شد، رتبه دوم به مهدي كرد فيروزجايي با «به هم رسيدن در مياني» از قم رسيد و سجاد خالقي با «ظلمت سفيد» از چهارمحال و بختياري جايزه اول را از آن خود كرد. داوري آثار اين بخش را خسرو باباخاني، عزت‌الله الوندي و علي‌اصغر عزتي‌پاك برعهده داشتند.

در بخش رمان بزرگسال كه به‌نوعي مهم‌ترين بخش جايزه ادبي اميرحسين فردي هم به شمار مي‌رود، هيأت داوران هيچ اثري را شايسته ايستادن در رده اول ندانست. ميثم اميري بشلي با «انگ تي لم» از تهران حائز رتبه دوم شناخته شد و جايزه سوم هم به محمد رودگر با «دخيل هفتم» از قم رسيد. داوري آثار بخش رمان و داستان كوتاه بزرگسال را محسن پرويز، احمد دهقان و محمد ناصري برعهده داشتند.

کد خبر 289395

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha