همشهری آنلاین: انجمن ملی نجوم آمریکا انوشه انصاری، اولین فضانورد زن ایرانی را شایسته دریافت جایزه پیشگامی فضا دانسته‌است.

انوشه انصاری

براساس گزارش اين انجمن بين‌المللي آمريكايي، خانم انصاري اولين مسافر فضايي جهان در بخش خصوصي و اولين زن ايراني و مسلمان در فضا و اولين انساني بوده‌است كه از فضا وبلاگ‌نويسي كرده‌است.

انجمن ملي نجوم آمريكا انجمني علمي و آموزشي بين‌المللي است كه در زمينه پشتيباني از اكتشافات و برنامه‌هاي فضايي فعاليت دارد. اين انجمن انوشه انصاري را به خاطر مشاركت و حضور خيره‌كننده‌اش در جوامع فضايي شايسته دريافت اين جايزه دانسته‌است. به گفته اين انجمن، انصاري به عنوان يك مهندس و كارآفرين ثابت‌قدم، در پيشبرد اهداف موسسه XPRIZE نقشي حياتي داشته و در زمينه خصوصي‌سازي فضا تلاش‌هاي بسياري كرده و همواره پيشگام بوده‌است.

به گفته اين انجمن انصاري به عنوان سفير فضايي در راستاي ترويج فوايد اكتشافات فضايي براي نسل بشر و به عنوان يك نمونه براي ترويج تفاهم ميان ملت‌ها، الهام بخش نسل جوان بوده‌است تا روياهاي خود را دنبال كنند و براي همه آينده‌اي بهتر را رقم بزنند.

انصاري پيش از آغاز سفر هشت‌روزه‌اش به ايستگاه فضايي بين‌المللي، در پاسخ به پرسشي درباره آنچه مي‌خواهد در اين ماموريت انجام دهد گفت: اميدوارم بتوانم الهام‌بخش همه باشم، به ويژه جوانان، زنان و دختران جوان در سرتاسر جهان و در كشورهاي خاورميانه كه در آنها فرصت‌هايي برابر مردان براي زنان فراهم نمي‌شود، تا تسليم نشوند و روياهاي خود را دنبال كنند. شايد اكنون به نظرشان غيرممكن بيايد، اما من باور دارم اگر آنها روياهاي خود را در دل حفظ كنند و آن را پرورش دهند و به دنبال فرصت مناسب براي محقق كردن آنها باشند، روياهايشان عملي خواهد‌شد.

جايزه انجمن ملي نجوم آمريكا در كنفرانس اين انجمن كه در تاريخ 20 تا 24 مي در تورنتوي كانادا برگزار خواهد شد، به او اهدا مي‌شود.

کد خبر 289384

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha