گروه اجتماعی: معاون پشتیبانی سازمان بهزیستی کشور گفت: طبق آمار، اعتیاد و طلاق بزرگترین آسیب‌های اجتماعی هستند که کشور را تهدید می‌کنند که با برنامه‌ریزی‌های منسجم می‌توان از آنها پیشگیری کرد.

دکترعبدوس در گردهمایی معاونان پشتیبانی و منابع انسانی و ذیحسابان سازمان بهزیستی استان‌های سراسر کشور در تبریز ادامه داد: برای مثال کانون خانواده‌ها به عنوان مهمترین اصل در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی هستند که اگر بتوانیم به هر بهایی این کانون را حفظ کنیم، مهمترین قدم در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را برداشته‌ایم، زیرا فروپاشی کانون خانواده، منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است 

نکته دوم افزایش بهداشت روانی در جامعه است که سازمان بهزیستی با اجرای برنامه‌های منسجم در جهت آموزش مهارت‌های زندگی در مدارس برنامه‌های مختلف و خط اصلی را مشخص می‌کند که البته اجرای تمام آن در توان این سازمان نیست و همه ارگان‌ها باید همکاری یکسان داشته باشند تا بتوانند با ارتقای کیفیت زندگی و افزایش بهداشت روان در جامعه، از افزایش آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنند.

معاون پشتیبانی سازمان بهزیستی کشور از واگذاری 75 درصدی امور قابل واگذاری این سازمان به بخش خصوصی خبر داد.

وی با بیان این مطلب افزود: هدف نهایی و بزرگ سازمان بهزیستی واگذاری اکثریت قابل واگذاری برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان به بخش خصوصی با نظارت تخصصی است، به طوری که تاکنون 85 درصد از مراکز نگهداری معلولان، سالمندان و نگهداری فرزندان به صورت شبانه‌روزی به جز شیرخوارگاه‌هایی که باید دولتی بمانند، به مراکز خصوصی واگذار و به این مراکز یارانه پرداخت می شود.

وی افزود: در حال حاضر نیز 144 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت پرداخت مستمری و بیمه خدمات درمانی این سازمان قرار دارند که با فرزندانشان حدود 500 هزار نفر می شوند.
وی با بیان این که حدود 700 هزار نفر معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار دارد، گفت: حدود 18 هزار کودک در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی و خانواده‌های خود نگهداری می‌شوند که به این فرزندان از طریق این سازمان یارانه پرداخت می‌شود.

وی در ادامه با بیا این که در سال گذشته به حدود 5/1 میلیون نفر از کودکان چهار تا شش ساله سرویس پیشگیری از تنبلی چشم داده شده است، گفت: در حال حاضر سازمان بهزیستی کشور با دارا بودن 750 مرکز درمان و پیشگیری از اعتیاد در سراسر کشور، بزرگترین شبکه درمان اعتیاد را تشکیل داده است.

کد خبر 28926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز