جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: امیر ناصر افتتاح سال ۱۳۱۴ در تهران متولد شد. او پس از اتمام تحصیلات ابتدائی برای ادامه تحصیل به دبیرستان رازی رفت و در این دبیرستان موفق به دریافت دیپلم شد.

او در اوایل نوجوانی نزد هوشنگ مهرورزان که از شاگردان ممتاز حسین تهرانی بود شروع به فراگیری نواختن ضرب کرد و پس از چندی توفیق یافت که محضر حسین تهرانی را که شاخص ترین نوازنده ضرب زمان خود بود درک و دریافت کند.

این فراگیری به حدی بود که خود در مقام استادی قرار گرفت و شاگردان بزرگی چون محمد اسماعیلی ، آبتین اجلالی، امیر بابک رکنی، اصغری، بهزاد رضوی، محمود فرهمند بافی و  بهمن رجبی را تربیت کرد که امروز هر کدام جایگاهی در نواختن این ساز دارند.

امیر ناصر فتتاح در سال 1334 به رادیو رفت و همکاری خود را با ارکسترهای دیگر آغاز کرد ولی اوج شکوفایی کار او، زمانی بود که به برنامه‌های گلها راه یافت و به همراه جهانگیر ملک به عنوان پای ثابت بسیاری از برنامه‌ها معرفی شد.

اين نوازنده ضرب (تمبک) با اکثر نوازندگان شناخته شده موسیقی همنوازی تمبک انجام داد و نامش در بسیاری از کنسرت‌ها و نیز اجراهای رادیویی و تلویزیونی ثبت ضبط شده و مخاطبان آن را بارها شنیده‌اند و می‌شنوند.

او در نتیجه سکته قلبی و در سن 52 سالگی در یازدهم بهمن‌ماه  1366 دار فانی را وداع گفت و پیکرش در امامزاده طاهر کرج به خاک سپرده شد.

کد خبر 288565

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha