همشهری آنلاین: همایش «اقتصاد هنر ایران» یکشنبه ۱۰ اسفند در تالار حافظ شیراز با سخنرانی علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود ادامه می‌دهد.

همایش اقتصاد هنر ایران

به گزارش روابط عمومي فرهنگستان هنر، همايش «اقتصاد هنر ايران» كه در نخستين روز خود، با ارايه مقالات و سخني‌هاي تخصصي در فرهنگستان هنر، شنبه 9 اسفند ساعت 14 در تهران آغاز به كار مي‌كند؛ دومين روز در شيراز ادامه مي‌يابد.

در اين همايش ابتدا علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي سخنراني مي‌كند. سپس بهزاد مريدي مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس و محمد رضا مريدي دبير همايش به سخنراني مي‌پردازند.

اين همايش با ارائه مقاله ميثم موسايي با عنوان «رابطه دولت و اقتصاد هنر ايران» در نشست دوم ادامه مي‌يابد. سپس پروفسور «هانس ابينگ» نويسنده كتاب «چرا هنرمندان فقيرند؟» درباره اين كتاب و نظريات پيرامون اقتصاد هنر سخنراني خواهد كرد.

«راهبردهاي رونق بخشي به بازار هنر در صندوق اعتباري هنر» نيز عنوان مقاله‌اي است كه خليل ارجمندي در نشست دوم ارايه مي‌كند. نشست نظام بانكي و رونق بخشي به بازار هنر با حضور نماينده بانك‌ها و نهادهاي مالي نيز از جمله برنامه‌هاي اين همايش است.

اين همايش در سومين نشست خود با ارايه مقالاتي چون «بازار نسخه‌هاي كپي به صورت ويديو كنفرانس» از فرانسوا بنهامو، «سازو كار قيمت‌گذاري آثار هنري در ايران و مساله عدم تقارن اطلاعاتي در بازار هنر» از محمد رضا مريدي، «تحليلي بر نقش اقتصادي تئاتر در ايران» از فاطمه زندي و زينب پوراسكندريان و « نظريه اولين فروش آثار ادبي و هنري روزنه‌اي به فروش رقابت و مصرف كننده»از زهرا شاكري و حكيمه محمدي ادامه مي‌يابد.

اين همايش با ارايه مقالاتي از علي حسين‌صمدي و سيدمحمد ميرهاشمي‌دهنوي با عنوان «نگرشي سيستمي بر موانع و مشكلات بازار كالاهاي هنري؛ كاربرد رهيافت پويايي‌شناسي سيستم»، حميدرضا ششجواني با عنوان «ساختار و منطق بازار در هنرهاي معاصر»، رضا صميم با عنوان «شناخت فضاي اجتماعي توليد و مصرف هنر در ايران» و نوشين خاني‌قريه‌گپي و احمد رمضاني‌فرخند با عنوان «تحليل اقتصادي المان‌ها و يادمان‌هاي هنري شهري» در چهارمين نشست و برگزاري آيين اختتاميه به كار خود پايان مي‌دهد.

همايش «اقتصاد هنر ايران» 9 اسفند ساعت 14 در فرهنگستان هنر و 10 اسفند ساعت 9 تا 18 درتالار حافظ شيراز برگزار مي‌شود.

کد خبر 288535

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha