همشهری آنلاین: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل زباله در بسیاری از شهرهای شمال کشور، گفت: جنگل‌های سرسبز این منطقه در معرض تهدید و خطر ناشی از دفن غیراصولی زباله قرار دارند.

زباله جنگل‌های سرسبز شمال را تهدید می‌کند

به گزارش ايرنا، شمس‌الله شریعت نژاد گفت: زباله و دفع غیراصولی آن‌ها در جنگل‌ها تبعات زیست محیطی برای طبیعت زیبای شمال و مردم دارد، به گونه‌ای که آب آشامیدنی مردم را آلوده کرده است.

وی همچنین با اشاره به این که مسایل غرب مازندران نیاز به نگاه ملی و ویژه دارد، اظهار داشت: به جز این نمی‌توان نسخه دیگر مدیریتی برای آن تجویز کرد.

شریعت‌نژاد در ادامه با اشاره به حضور میلیون‌ها مسافر در ایام نوروز و تعطیلات تابستان در منطقه غرب مازندران، گفت: ترافیک یکی از مشکلات اصلی مردم این منطقه در ایام تعطیلات است.

نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس آباد در مجلس با اشاره به خسارت برف سال گذشته و با تقدیر از مساعدت‌های دولت تدبیر و امید برای حل این مشکلات، همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات را مطلوب ندانست و گفت: برف سال گذشته مانند یک زلزله آسیب وارد کرد، اما دولت با حسن نیت اعتباراتی را برای جبران خسارت‌ها در نظر گرفت.

وی افزود: نامهربانی بانک‌ها و فقدان تعامل آن‌ها با مردم برای جبران خسارت، مانع کار است. 70 درصد معیشت مردم این مناطق از محصولات باغی است و امسال بسیاری از کشاورزان محصولی ندارند و کار بزرگ دولت برای حمایت از این اقشار با بی‌توجهی بانک‌ها به نتیجه مطلوب نرسیده است.

کد خبر 288447

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha