چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کارشناس تغذیه گفت: کمبودهای تغذیه‌ای، باعث تشدید بیماری آلزایمر می‌شود.

کمبودهای تغذیه‌ای، آلزایمر را تشدید می‌کنند

آرزو کاوه‌ای در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار کرد: بر اساس تحقیقات به عمل آمده، دریافت کربوهیدرات‌های سرشار و غنی از فیبری که شکر و آرد تصفیه شده کمتری دارند، در تقویت حافظه موثر بوده و عملکرد مغز را افزایش خواهد داد.

وی افزود: غذاهایی که از فیبر بیشتری برخوردار هستند به مدت طولانی‌تری در دستگاه گوارش باقی مانده و موجب افزایش سطح قند خون خواهد شد. بنابراین قند خون را به مدت بیشتری نگه می‌دارد. همچنین خوردن صبحانه حاوی غذاهای پروتئین مانند تخم مرغ، گوشت، لبنیات، حبوبات و غذاهای نشاسته‌ای که فیبر بیشتری دارند در تقویت حافظه موثر است.

وی ادامه داد: اسیدآمینه با واحدهای سازنده پروتئین، برای تولید واسطه‌های مغزی باعث افزایش دقت و پیشگیری از فراموشی شده یا از دست دادن حافظه را به تاخیر می‌اندازد.

این کارشناس تغذیه اذعان کرد: مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان‌ها مانند میوه‌ها و سبزی‌جات رنگی می‌توانند با عملکرد مغز در ارتباط باشند و به تقویت حافظه کمک کنند.

وی در ادامه با اشاره به نقش چربی‌ها در پیشگیری از کاهش دقت و حافظه گفت: بیشتر چربی‌ها در امگا 3 از جمله روغن دانه‌های کتان، کانولا، گردو و ماهی‌هایی مانند سالمون و قزل‌آلا موجود است که در افزایش حافظه تاثیر بسزایی دارد.

کاوه‌ای در پایان با اشاره به تاثیر آب در حافظه افراد یادآور شد: جزئی‌ترین کمبود آب در بدن می‌تواند منجر به گیجی و اختلال در حافظه شده و نوشیدن مقادیر مناسب، باعث تاثیر مثبتی در مغز خواهد شد.

کد خبر 288225

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha