سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

علی ابراهیمی: وزیر جهاد کشاورزی روز گذشته اعلام کرد که هیچ نیازی به واردات مرکبات در کشور وجود ندارد.

محمود حجتي در نشست خبري خود گفت: معادل 4درصد از مركبات توليدي جهان در ايران توليد مي‌شود و اين در حالي است كه ما يك درصد جمعيت جهان را در كشور داريم. با اين حساب نيازي به واردات مركبات نيست.

  • رفع تكليف از نظارت

ضعف نظارت بر بازار شب عيد محصولات كشاورزي در حالي زمينه افزايش قيمت ميوه و مركبات و گوشت مرغ را فراهم كرده كه مسئولان وزارتخانه‌هاي جهادكشاورزي و صنعت، معدن و تجارت از نظارت بر قيمت عرضه اين اقلام رفع تكليف مي‌كنند.

ديروز وزير جهادكشاورزي در پاسخ به خبرنگار ما در مورد وظيفه نظارت بر قيمت و عرضه محصولات كشاورزي در بازار شب عيد ضمن تلاش براي كتمان افزايش بي‌رويه قيمت اين اقلام در آستانه شب عيد، از موضعگيري صريح در قبال اظهارنظرهاي قبلي مسئولان وزارت صنعت در اين زمينه خودداري كرد. با وجود اين، محمود حجتي نظارت بر بازار شب عيد اين اقلام را وظيفه ذاتي وزارت صنعت از طريق بازرسي اصناف، سازمان حمايت و تعزيرات حكومتي دانست.

همچنين در متن قانون مصوب مجلس در بهمن سال 91 كه تمركز نظارت كشاورزي را در وزارت جهاد كشاورزي تأييد كرده است، وظيفه نظارت بر بازار را هم بر عهده وزارت كشاورزي گذاشته است. آيين‌نامه اجرايي هيأت وزيران در دي‌ماه سال 92 هم صراحتاً نظارت بر قيمت‌ها را بر عهده وزارت جهاد كشاورزي گذاشته است اما با اين حال روز گذشته وزير جهاد كشاورزي اين موضوع را نپذيرفت و اعلام كرد كه اين وزارتخانه امكانات لازم براي نظارت بر بازار را ندارد.

  • مردم، مرغ 8 هزارتوماني نخرند

وزير جهادكشاورزي در كنفرانس مطبوعاتي ديروز خود همچنين از عرضه نامحدود مرغ تازه 6هزار و 980توماني و مرغ منجمد 5هزار و 900توماني در ميادين ميوه و تره‌بار خبر داد و افزود: مردم، مرغ 8هزار توماني را نخرند. نرخ حدود 7هزار توماني گوشت مرغ منطقي است و در زمان تحويل گرفتن وزارت جهادكشاورزي از دولت قبل نيز قيمت مرغ 7هزار تومان بود.

  • بي‌توجهي به هشدار 2‌ماه پيش گراني مرغ

ديروز عليرضا رفيعي، معاون كالاهاي مصرفي شبكه‌هاي توزيع سازمان حمايت از هشدار 2‌ماه پيش اين سازمان به وزارت جهادكشاورزي در مورد احتمال گراني مرغ خبر داد و افزود: در پاسخ به اين هشدارها، آقايان به ما اعلام كردند «ناراحت نباشيد ما مديريت لازم را در بازار انجام خواهيم داد».

کد خبر 288195

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha