سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص تبصره بیستم توضیح داد: بر اساس این تبصره شهرداری تهران موظف است مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای انجام مطالعات در مرکز مطالعات شهرداری تهران اختصاص دهد. این پروژه‌ها باید در چارچوب طرح راهبردی و ساختاری و بر اساس برنامه ۵ ساله دوم انجام شود.

شورای شهر

به گزارش فارس، علیرضا دبیر تاکید کرد: کمیسیون برنامه و بودجه این تبصره را تغییر نداده است تا صحن درباره آن نظر بدهد. بر اساس این تبصره باید سه نفر ناظر از کمیسیون تلفیق یعنی رییس کمیسیون برنامه و بودجه و دو نفراز اعضای کمیسیون های شورا منتخب اعضا بر عملکرد این مرکز نظارت کنند. همچنین با راه اندازی سامانه پژوهشیار در مرکز مطالعات، همه پروژه ها بایددر آن درج شود.

وی ادامه داد: بر اساس این تبصره شهرداری موظف است فهرست پروژه های مورد نظر را تا 15 اردیبهشت ماه به کمیسیون تلفیق اعلام کند و قراردادهایی که بدون تایید کمیسیون تلفیق باشد بدون اعتبار است. کمیسیون تلفیق نیز 15 روز مهلت دارد تا این پروژه ها را بررسی کند.

چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد لیست پروژه ها تا اول اردیبهشت ارایه شود و کمیسیون تلفیق تا 15 اردیبهشت درباره آن نظر بدهد.

مجتبی شاکری پیشنهاد کرد به جای سه نفر 5 نفر بر حسن اجرای پروژه ها نظارت کنند. وی تاکید کرد: 2 نفر از کمیسیون های تخصصی نیز عضو این تیم باشند و مدیریت یکپارچه و متمرکز بر پروژه ها انجام شود.

دنیامالی نیز اظهار داشت: کمیسیون ناظر و کمیسیون تلفیق در این تبصره با یکدیگر عملکرد موازی دارند. عنوان پروژه ها نیز باید پژوهشی باشد نه مطالعاتی.

  • بودجه ۷۰ میلیاردی راهنمایی و رانندگی در سال آینده

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت:در سال 94 بودجه راهنمایی و رانندگی 70 میلیارد تومان است در حالی که بودجه ای که برای سال آینده لازم داشتند 98 میلیارد تومان بود.

وي در خصوص تبصره بیست و یکم توضیح داد: بر اساس این تبصره شهرداری تهران موظف است بودجه هزینه ای راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ را پس از تایید معاونت حمل و نقل و ترافیک هزینه کند.

دبیر افزود: در سال 94 بودجه راهنمایی و رانندگی 70 میلیارد تومان است در حالی که بودجه ای که برای سال آینده لازم داشتند 98 میلیارد تومان بود.

وی با تاکید بر اینکه پایه بودجه راهنمایی و رانندگی در سالهای قبل بد گذاشته شده است؛ اظهار داشت: برای وحدت اینکه رویه ای بین شهرداری تهران و راهنمایی و رانندگی باشد در این تبصره تاکید کردیم که موافقت نامه ها را باید معاونت حمل و نقل شهرداری تایید کند.

به گفته رییس کمیسیون برنامه و بودجه به منظور ایجاد انگیزه برای راهنمایی و رانندگی برای دریافت عوارض خودروها و موتورسیکلت ها بر اساس این تبصره به شهرداری تهران اجازه داده می شود چنانچه میزان وصول عوارض خوردو در مقایسه با عملکرد در سال قبل بیشتر شود معادل 20 درصد از این عوارض را تا سقف 2 میلیارد ریال به مرکز راهنماییی و رانندگی اعطا کند.

در ادامه علیرضا دبیر با اشاره به اینکه مبادله شدن موافقت نامه کار بزرگی است؛ یادآور شد: هر زمان که شورای اسلامی شهر تهران اراده کند می تواند از راهنمایی و رانندگی بخواهد گزارش عملکرد خود را در صحن شورا ارایه کند.

کد خبر 288125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha