دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: کنسرت پژوهشی شیوه‌های کمانچه نوازی با اجرای آیدین نورمحمدی پنج اسفند در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد شد.

کمانچه نوازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، در این برنامه شیوه‌های مختلف کمانچه نوازی از اواخر دورهء قاجار تا به امروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از آن ازهر کدام از این شیوه‌ها نمونه‌ای اجرا خواهد شد. ساختمان سازهای مختلف، سونوریتهء نوازندگی، انواع مکاتب مختلف کمانچه نوازی و تاثیر گذاری و تاثیر پذیری مکاتب مختلف بر یکدیگر و...بخش‌های مختلف این کنسرت پژوهشی را تشکیل می‌دهد.

آیدین نور محمدی نوازنده و پژوهشگر موسیقی در ارومیه و در خانواده‌ای هنردوست و هنرمند متولد شده و پرورش یافته است. پدرش از نوازندگان چیره دست ویولون بود واز آن جا که وی، از دوران کودکی به آواز و پس از آن به ویولون علاقمند بود، نزد پدر در کنار آواز به یادگیری این ساز مشغول شد. سپس به نوازندگی ویولون کلاسیک علاقمند شده و نزد مرحوم زاون یدیقاریانس مبادرت به آموزش این ساز کرده و بعدها نزد اساتیدی چون همایون رحیمیان و سیاوش ظهیرالدینی دوره های تکمیلی آموزش موسیقی را با موفقیت طی کرد. نورمحمدی با نوای ساز رحمت الله بدیعی علاقمند به کمانچه شد و معلومات و ساخته‌های خود را بر روی این ساز پیاده کرد. وی دوره‌ای را نیز از نظرات اساتید مختلف در مسیر هنری خود استفاده کرده و در نهایت از محضر زنده یاد محمدرضا لطفی بهره جست.

این نوازنده کمانچه همچنین دورهء ریتم و وزن خوانی را نزد بهمن رجبی گذرانده است.

کنسرت پژوهشی«شیوه‌های کمانچه نوازی» سه شنبه 5 اسفند ماه ساعت 21 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد و حضور در این برنامه برای کلیه علاقمندان رایگان است.

کد خبر 288017

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha