مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۴
۰ نفر

واکسیناسیون ۲۰۰ قلاده سگ در منطقه کوهستانی درکه و نصب قلاده‌های مجهز به سیستم GPS روی این سگ‌ها آغاز شد.

واکسیناسیون  حیوانات

رضا قديمي، مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهرداري تهران در حاشيه اجراي طرح مشترك واكسيناسيون و درمان رايگان سگ‌هاي محدوده كوهستان گفت: شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران همواره درصدد است تا با اجراي عمليات زنده‌گيري، عقيم‌سازي‌ و رهاسازي سگ در طبيعت، موضوع كنترل جمعيت اين دسته از جانداران را ساماندهي كند.

وي با پرداختن به اينكه به تازگي با همكاري و مشاركت سمن‌ها و سازمان‌هاي مردم نهاد موضوع واكسيناسيون و درمان سگ‌هاي كوهستان را به‌منظور آشنايي مردم با نحوه نگهداري از سگ‌ها پيگيري مي‌كنيم، تصريح كرد: به همين منظور، همكاران ما طي يك هفته اخير و فاز اول عمليات زنده گيري، درمان، واكسيناسيون، عقيم‌سازي‌ و رهاسازي 200قلاده سگ در محدوده كوهستاني دركه تا پلنگچال را انجام دادند و قرار است طي هفته‌هاي آتي اين طرح در منطقه دربند و ساير مناطق كوهپايه‌اي اطراف شهر تهران اجرا شود.

مديرعامل شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهرداري تهران با اشاره به اينكه يكي از مهم‌ترين شاخص‌هاي طرح واكسيناسيون و درمان رايگان سگ‌ها در محدوده كوهستان نصب قلاده‌هاي مجهز به سيستم GPS برگردن آنهاست، افزود: بر اين اساس، سگ‌هايي كه در دوره‌هاي بعدي نياز به درمان تكميلي داشته باشند به راحتي شناسايي شده و به كلينيك‌هاي دامپزشكي داخل شهر ارجاع مي‌شوند.

وي با تأكيد بر اينكه اين نخستين بار است كه شهرداري تهران در كنار سمن‌ها اقدامي مشترك را در راستاي دفاع از حقوق حيوانات انجام مي‌دهد، ادامه داد: شهرداري تهران همواره متهم به اين بود كه سگ‌ها را مي‌كشد. اين در حالي است كه طي يك سال اخير كه سازمان‌هاي مردم نهاد در ارتباط مستقيم با شركت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران هستند، به خوبي مي‌بينند كه هم در شهر و هم در كوهستان عمليات زنده‌گيري، درمان، عقيم‌سازي‌ و رهاسازي سگ‌ها انجام مي‌شود و خبري ازكشتار سگ‌ها نيست.

وي اذعان كرد: فاز اول اين طرح در كوهستان دركه تا پلنگچال انجام شد و در طول يك هفته 200قلاده سگ زنده‌گيري و بعد از اين زمان كارهاي درماني و نصب قلاده سگ‌ها و بازگشت دوباره آنها به طبيعت و رهاسازي انجام شد.

کد خبر 287746

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha