همشهری آنلاین: رئیس قوه قضاییه اعلام کرد: رسیدگی به پرونده فتنه‌گران براساس قانون صورت گرفته است و این رسیدگی تحت تاثیر فشارهای خارجی نیست.

لاریجانی آملی

به گزارش ایرنا، آیت الله صادق آملی لاریجانی در کنگره بزرگداشت شهدای روحانی و شهیدان رحیمی «فخرنور» در مصلای الغدیر خرم آباد تاکید کرد: وزارت خارجه آمریکا با دخالت آشکار در امور ایران، نسبت به قوه قضاییه، قضات و محققان دستگاه قضایی حرفهایی را زدند، آمریکا می‌خواهد به قضات و محققان اعلام کند که قانون اساسی اجازه حصر نمی‌دهد و مدام اعلام می‌کند، کسانی نباید در حصر باشند.

وی گفت: امروز به اتکای خون شهیدان و بصیرت مردم که در 22 بهمن امسال متجلی شد، به آمریکا اعلام می‌شود که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و هیچ کسی حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارد چرا که دوران کاپیتولاسیون تمام شده و ایران از عزت خود کوتاه نمی‌آیند.

به گفته وی،رسیدگی به پرونده کسانی که در جریان فتنه اثر گذار بوده‌اند، یک وظیفه است و حق مردم بر قوه قضاییه است و کسانی که بساط فتنه را پهن کردند و راه را برای دخالت اجانب در مسائل داخلی کشور باز کردند، باید می‌دانستند چه می کنند.

آملی لاریجانی گفت: در قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران منش قضا 'عدالت' است و بنای ظلم و تعدی وجود ندارد، تا در قوه قضاییه در عمل و گفتار ظلم و تعدی به کسی نشود و به همین دلیل در جریان رسیدگی به پرونده فتنه‌گران به گفته این و آن و القات خارجی توجه نمی‌شود.

به گفته وی، وظیفه قوه قضاییه احقاق حق است و فتنه‌گران کسانی که راه را برای اجنبی باز کردند باید بفهمند که چه خطای انجام داده اند و پیام‌های که رئیس جمهوری آمریکا می‌داد و کسانی را برای این فتنه بر می‌انگیختند باید این را می‌فهمیدند.

وی گفت: رسیدگی به وضعیت فتنه‌گران باید تحت ضابطه شرعی و قانونی باشد و قوه قضاییه در این راستا، براساس وظیفه دینی و قانونی و حقوقی خود عمل کرده است و هیچ اشکالی بر آن وارد نیست.

آملی لاریجانی گفت: با تکیه بر مجاهدت شهدای انقلاب اسلامی ملت ایران راه سربلندی را پیش گرفته و این آرامش ،اسنقلال و پیشرفت‌های علمی مدیون این جانفشانی شهداست.

به گفته وی، امام راحل و مقام معظم رهبری با تکیه بر بصیرت و جانفشانی شهدا در برابر همه تهدیدات دشمنان کشور را به سر منزل مقصود هدایت کرده‌اند.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود : امروزه گام برداشتن در مسیر فهم معارف دینی ،قرآن و معارف اهل بیت وظیفه بزرگ روحانیت است .

وی با تاکید بر اینکه روحانیت باید در دنیا سخن برای عرضه کردن داشته باشد ،اظهار کرد: شناخت معرف دینی و تامل در مسیر این ارزش‌ها و انتقال و تبلیغ به نحو صحیح از اهمیت بسیار دراین راه برخوردار است.

وی تصریح کرد: استفاده صحیح از معارف دینی در دنیای امروز باید به نحوی باشد که پاسخگوی ذهن پرسشگر نسل جدید باشد چراکه امروزه دنیا تشنه معنویت و معارف دینی است .

وی با اشاره به موضوع اسلام هراسی در کشورهای غربی گفت: امروزه اسلام هراسی در کشورهای غربی که به شدت تبلیغ می‌شود ریشه در تشنگی انسان‌ها نسبت به معارف دینی است.

وی افزود: غربی‌ها به شدت از اسلام وحشت دارند و به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام با ابزارهایی مانند داعش هستند.

وی اظهار کرد: داعش مخلوق خودشان است و حالا به دنبال نابودی آن هستند.

آیت الله صادق لاریجانی با تاکید بر وظیفه سنگین روحانیون در فهم و انتقال صحیح معارف اسلامی به نسل امروز افزود: استنباط از کتاب خدا نیازمند تحصیلات است و معارف دینی و تفسیر و تبلیغ انان باید به نحو احسن در اختیار جامعه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه زبان القاء معارف دینی زبانی خاص است و مفاهیم مورد نیاز باید آموخته شود و در آن قالب حقایق را به دنیا عرضه کرد، اظهار کرد: در این راستا قضات ما باید مجتهد باشند تا خدمات به بهترین نحو در جامعه ارایه شود.

وی تصریح کرد: راهنمایی مردم در صحنه عمل یک وظیفه بزرگ و الهی است که در این مسیر بصیرت دهی و به حرکت در آوردن توده‌های مردمی در مسیر صحیح ارزش‌های الهی و آشکار سازی چهره فتنه از وظایف اصلی روحانیت است.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه در مقام عمل باید بر پیاده شدن نظام دینی کمک کرد، گفت: انقلاب اسلامی از منظر قرآنی و ولایی بسیار بزرگ است چراکه امام راحل این نظام را بر اساس ارزشهای الهی در سایه مردم سالاری بنا کرده است.

وی با بیان اینکه امروزه ملت ایران وارث نظامی است که در هیچ جای دنیا مشابه آن وجود ندارد، افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و اتکاء به مردم و به منظور اجرای ارزش‌های الهی و احکام اسلامی بنا شده است.

وی اظهار کرد: در این راستا روحانیت وظیفه ای سنگین دارد و نباید از وظایف خود کوتاهی کند، چراکه انقلاب اسلامی با خون شهیدان و مجاهدان این نظام آبیاری شده است.

کد خبر 287466

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha