محمد باریکانی: طالب ریفاعی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی که ۴سال پیش برای نخستین‌بار به ایران سفر کرده بود در نامه‌ای که همین چند روز پیش و در دومین بازدید خود از ایران به‌منظور حضور در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران داشت، در نامه‌ای به رئیس‌جمهور اعلام کرد که سازمان جهانی جهانگردی آماده همکاری گسترده با ایران در زمینه توسعه گردشگری است.

گردشگری

يك روز پيش از انتشار اين نامه، روزنامه همشهري در گزارشي با عنوان درخواست از مجامع جهاني براي توسعه گردشگري، به سخنان معاون اول رئيس‌جمهور اشاره كرده بود كه از ديپلمات‌هاي مقيم ايران و دبيركل سازمان جهاني جهانگردي خواسته بود به ايران در زمينه ورود گردشگر و ايجاد توسعه در بخش گردشگري كشور كمك كنند.

طالب ريفاعي دبيركل سازمان جهاني جهانگردي اما در گفت‌وگو با روزنامه همشهري در پاسخ به اين پرسش كه سازمان جهاني جهانگردي چه كمكي در ترويج ورود گردشگر به ايران خواهد داشت؟ و چه گامي در مسير معرفي ايران به‌عنوان يك كشور امن براي گردشگران بر مي‌دارد؟ گفت: سازمان جهاني جهانگردي قول مي‌دهد حمايت بيشتري از ايران در توسعه گردشگري اين كشور داشته باشد.

دبيركل سازمان جهاني جهانگردي از نهادهاي وابسته به سازمان ملل افزود: راه‌هاي زيادي هست كه سازمان‌هاي بين‌المللي بتوانند به توسعه گردشگري در ايران كمك كنند.

طالب ريفاعي با تأكيد بر اينكه او نمي‌تواند به معرفي مقاصد گردشگري بپردازد، اعلام كرد: حضور من در ايران آشكارترين پيام در صنعت گردشگري ايران است.

طالب ريفاعي با اشاره به اينكه پيامي در پس سفر او به ايران وجود دارد، گفت: گردشگري در ايران بسيار مهم است و راه‌هاي زيادي براي حمايت از صنعت گردشگري ايران در سطح كارشناسي وجود دارد.

او همچنين با اشاره به امضاي تفاهمنامه همكاري گردشگري ميان ايران و سازمان جهاني جهانگردي در ديدار چند‌ماه پيش رئيس سازمان ميراث فرهنگي از مقر سازمان جهاني جهانگردي در اسپانيا گفت: قصد ما كمك به ايران براي طراحي برنامه توسعه ملي گردشگري مختص اين كشور تا سال2025 و دستيابي ايران به هدف جذب 20ميليون گردشگر است.

طالب ريفاعي از قصد سازمان جهاني جهانگردي براي كمك به ايران در جمع‌آوري آمار و اطلاعات گردشگري و آموزش نيروي انساني و توسعه صنعت گردشگري در ايران خبر داد و در پاسخ به همشهري گفت: سازمان جهاني جهانگردي قصد دارد ايران را به‌عنوان يك مقصد مهم گردشگري در بازارهاي هدف به‌ويژه بازار گردشگري چين تبليغ و ترويج كند. ريفاعي برنامه‌هاي سازمان جهاني جهانگردي در توسعه گردشگري ايران را نشانه حمايت خوب اين نهاد وابسته به سازمان ملل از صنعت گردشگري ايران خواند. طالب ريفاعي مي‌گويد كه سفر مجدد او به ايران پس از 4سال پيام واضحي به گردشگران جهان است كه به ايران سفر كنند.

کد خبر 287310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha