مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از بررسی دفن مردگان در قبرستان‌های متروک و همچنین متبرکه خبر داد.

بهشت زهرا

مجتبی عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: ما بحثی در این خصوص در شهرداری داشتیم و بررسی‌های کارشناسی و مطالعاتی نیز انجام می‌دهیم که در قبرستان‌های متروکه و متبرکه فضاهایی وسیع ایجاد کنیم که بتوانیم دفن محدود برای هر محله در آنها داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای انجام این کار از مشاوران سازمان بهشت زهرا (س) کمک گرفتیم و چند جلسه نیز برای شناسایی قبرستان‌های قدیم تهران شامل قبرستان‌های متروکه و متبرکه برگزار شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران از وجود 140 قبرستان متروکه و متبرکه در تهران خبر داد و افزود: 60 مورد از این قبرستان‌ها به طور کامل از بین رفته و تغییر کاربری داده‌اند ولی 80 قبرستان باقی مانده که از این بین تعدادی قبرستان‌های قدیمی و متبرکه است.

عبداللهی با اشاره به مطالعات انجام شده به هر یک از این قبرستان‌ها افزود: پس از جمع‌بندی این موضوع، گزارشات به شهردار تهران و شورای اسلامی شهر تهران ارائه می‌شود و بعد تصمیم نهایی گرفته می‌شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در خاتمه با بیان اینکه در حال حاضر در بهشت زهرا(س) تا سه، چهار سال آینده مشکلی برای دفن نداریم، ولی برای فاز بعدی، پیگیری و اقدام می‌کنیم، گفت: درخصوص دفن مردگان در فضای عمومی صحبت‌هایی شده است ولی به اعتقاد من مدیر این اقدام امکانپذیر نیست. ما 31 نظر داریم که باید کارشناسی شود.

کد خبر 286652

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha