همشهری آنلاین: اولین گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل اوبنتو (Ubuntu) قرار است برای دوره‌ای محدود با قیمت ۱۹۰ دلار به زودی به فروش برسد.

ubuntu phone

به گزارش Cnet، نمایه توییتر اوبنتو اعلام کرده گوشیهای مجهز به این سیستم عامل با نام BQ Aquaris E4.5 در چند دوره محدود فروش به بازار میآید. سیستم عامل اوبنتو یکی از سیستم عاملهای منبع باز معروف کامپیوترهای شخصی است و توسط شرکت انگلیسی Canonical ساخته میشود. این شرکت قصد دارد علاوه بر گوشیهای هوشمند سیستم عامل اوبنتو را برای استفاده در تبلتها و حتی پهبادهای کوچک نیز توسعه دهد.

دو شرکت اسپانیای BQ و چینی Meizu در کنفرانس جهانی موبایل ۲۰۱۴ در بارسلونا دو گوشی مجهز به اوبنتو را رونمایی کردند. هنوز خبری در مورد فروش گوشی شرکت Meizu منتشر نشدهاست اما گوشی اوبنتوی BQ به زودی در اروپا در در آینده نزدیک در کشورهای دیگر وارد بازار میشود.

سیستم عامل موبایل اوبنتو در کنار دو سیستم عامل Firefox OS و Tizen نسل جدیدی از سیستمعاملهای موبایل را تشکیل میدهند که قرار است به رقابت با دو سیستم عامل اندروید و iOS بپردازند. سیستم عامل Tizen توسط شرکت سامسونگ پشتیبانی میشود به تازگی برروی گوشی سامسونگ Z1 رونمایی شده و در آینده نسل گستردهای از محصولات این شرکت نظیر تلویزیونهای هوشمند و دوربینهای عکاسی و فیلمبرداری را تجهیز میکنند.

کد خبر 286541

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha