همشهری‌آنلاین: دبیر طرح پایتخت کتاب ایران گزینه‌های مطرح شده به عنوان نامزدهای اصلی پایتخت کتاب را نامعتبر دانست و گفت: گزینه‌هایی که از سوی مسئولان برخی شهرها عنوان شده، تنها گمانه‌زنی‌هایی است که مورد تأیید دبیرخانه و اعضای هیأت داوران این طرح نیستند.

پایتخت کتاب ایران

وي یادآور شد كه طی روزهای گذشته مدیران فرهنگی برخی استان‌ها در گفت‌وگوهایی از شهرهای خود به عنوان گزینه‌های اصلی پایتخت کتاب نام برده بودند.

محمد سلگی در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی طرح پایتخت کتاب ایران با اشاره به اینکه هیأت داوران جشنواره هنوز نشستی برگزار نکرده‌اند، افزود: درحال حاضر داوری مقدماتی آغاز شده و برخی از شهرها که تعدادشان به بیش از ۱۰ شهر می‌رسد، برای مرحله نهایی به هیأت داوران پیشنهاد داده شده‌اند.

وی تصمیم‌گیرنده نهایی درباره گزینه‌های اصلی پایتخت کتاب ایران را هیأت داوران این طرح دانست وگفت: داوران جشنواره در پذیرفتن و یا نپذیرفتن پیشنهادها کاملاً مختار هستند و ممکن است ترکیب نامزدها نیز بر اساس نظرات آن‌ها تغییراتی داشته باشد.

دبیر «طرح پایتخت کتاب ایران» در ادامه صحبت‌های خود بر این نکته تأکید کرد که در این مرحله نمی‌توان از گزینه‌های اصلی این طرح سخن گفت و هرگونه‌ اظهارنظری در این مورد صرفاً نوعی گمانه‌زنی خواهد بود.

مراسم پایانی اولین دوره طرح انتخاب پایتخت كتاب ایران و همچنین نخستین جشنواره روستاهای دوستدار كتاب به طور همزمان روز شنبه ۲ اسفند در سالن همایش‌های كتابخانه ملی برگزار می‌شود و معرفی نامزدهای كسب عنوان پایتخت كتاب ایران و هم‌چنین شهر برگزیده نیز در این مراسم انجام خواهد شد.

کد خبر 286465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha