سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمیسیون تلفیق یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس است که برای بررسی لایحه بودجه کل کشور پس از تقدیم این لایحه از سوی دولت به مجلس ایجاد می‌شود.

کمیسیون تلفیق

کمیسیون تلفیق براساس ماده ۴۵ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، پس از ارائه لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس به‏ منظور تنظیم اصول و مفاد برنامه ‏هاى توسعه و لوایح بودجه کل کشور و ایجاد هماهنگى بین کمیسیون‌هاى تخصصى مجلس شوراى اسلامى ایجاد می‌شود.

اعضای کمیسیون تلفیق شامل موارد زیر می‌شود:

۱- کلیه اعضاى کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

۲- دو ‏نفر از اعضای از کمیسیون‌هاى دیگر (غیراز کمیسیون‌هاى تحقیق و تدوین آیین ‏نامه داخلى مجلس)

اعضاى نام برده در بند (۲) از سوی کمیسیون‌هاى مربوطه انتخاب و به هیأت رئیسه مجلس معرفى مى‏‌شوند.مأموریت این کمیسیون تا تصویب نهایى قانون برنامه توسعه و یا لایحه بودجه سالانه کل کشور ادامه دارد.

تبصره- کمیسیون تلفیق با حضور اکثریت مطلق اعضاء رسمیت می‌یابد.

همچنین براساس بند «ب» ماده ۱۸۴، کمیسیون‌های تخصصی مکلفند حداکثر ده روز پس از چاپ و توزیع لایحه نسبت به بررسی مفاد برنامه شامل مواد، تبصره‌ها، جدول‌ها، ضمائم و نیز پیشنهادهای نمایندگان اقدام و گزارش خود را به کمیسیون تلفیق رسیدگی‌کننده، ارائه دهند.

همچنین براساس بند «ج» کمیسیون تلفیق موظف است پس از پایان مهلت مذکور در بند (ب) به گزارش‌های کمیسیون‌های تخصصی و کلیات و جزئیات برنامه و پیشنهادهای نمایندگان حداکثر ظرف سه هفته رسیدگی و گزارش نهایی خود را به مجلس ارائه بدهند.

کد خبر 286106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha