دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت‌های سامسونگ،‌HP و دل در تلاشند با عرضه لپ‌تاپ‌هایی فوق سبک ثابت کنند این دستگاه‌ها هنوز در میان کاربران محبوبیت دارند.

laptop

براساس گزارش فاكس‌نيوز، چندين سال پيش همه تصور مي‌كردند تبلت‌ها به آرامي لپ‌تاپ‌ها را عقب‌رانده و از دور خارج خواهند‌كرد. روندي كه امروز در حال تغيير است، زيرا شركت‌هاي بزرگي مانند سامسونگ،‌دل و HP لپ‌تاپ‌هايي را عرضه كرده‌اند كه به اندازه تبلت‌ها ظريف و سبك هستند.

به گفته گورپريت كائور، تحليل‌گر بازار  شركت بين‌المللي گپ، توليد لپ‌تاپ‌هاي فوق سبك اكنون به تمركز اصلي نوآوري در اين شركت‌ها تبديل شده‌است. به گفته وي شركت‌ها تمركز خود را بر اين قرار داده‌اند تا لپ‌تاپ‌هايي كوچكتر، باريك‌تر، زيباتر و سبك‌تر بسازند تا در رقابت نابرابر با تبلت‌ها پيروز شوند.

لپ‌تاپ جديد شركت HP كه اليت‌بوك فوليو نام دارد، تنها 997 گرم وزن دارد، يعني از سبك‌ترين مك‌بوك‌اير 11 اينچي اپل نيز سبك‌تر است و وزن آن 226 گرم بيشتر از سرفيس‌پرو 3 مايكروسافت است. اما HP وضوح تصويري 2560 در 1440 را در اين لپ‌تاپ در نمايشگري 12.5 اينچي گنجانده و درگاه‌هاي متعددي نيز در آن تعبيه كرده‌است. اين شركت با استفاده از آلياژ ليتيوم منيزيم و فيبر كربني توانسته وزن لپ‌تاپ جديد خود را در حدي قابل توجه كاهش دهد. اين لپ‌تاپ همچنين با حذف شدن فن خنك‌كننده پردازشگرها توانسته از ضخامت لپ‌تاپ بكاهد، اين كاهش ضخامت به لطف نسل پنجم پردازشگرهاي بدون فن اينتل ميسر شده‌است.

لپ‌تاپ 9 ATIV Book سامسونگ وزني كمتر از محصول جديد HP دارد و مانند مدلي كه در بالا تشريح شد، اين لپ‌تاپ نيز از پردازشگرهاي بدون فن براي كاهش ضخامت بهره برده است. وزن اين لپ‌تاپ 12 اينچي 952 گرم بوده و وضوح تصوير آن 2560 در 1600 است. تمامي درگاه‌هاي USB, HDMI و ديگر درگاه‌هاي مورد نياز در يك لپ‌تاپ در اين محصول وجود دارند.

شركت دل نيز در اين رقابت با ارائه محصولي كمي بزرگتر از دو محصول بالا، لپ‌تاپي 13 اينچي، حضور يافته‌است. لپ‌تاپ XPS13 يك كيلو و 179 گرم وزن دارد و اگرچه كمي از دو لپ‌تاپ بالايي سنگين‌تر است اما يكپارچگي اين لپ‌تاپ با دو مدل ديگر قابل مقايسه نيست. شركت دل با استفاده از نمايشگري باريك توانسته ابعاد كلي لپ‌تاپ جديدش را كاهش دهد و استفاده از مواد سبكي مانند فيبر كربني نيز در بخش كاهش وزن به كمك دل آمده است.

در نهايت نيز شركت اپل قرار است طي ماه‌هاي آينده مدل جديد مك‌بوك اير خود را با وزني كمتر از نسخه 11 اينچي‌اش وارد بازار كند، با اين تضمين كه اين محصول جديد از قابليت حملي برابر با تبلت‌ها برخوردار است.

کد خبر 286104

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha