یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: بیست و چهارمین نشست سران اتحادیه آفریقا شنبه شب با تصویب دستور کاری تا سال ۲۰۶۳، که یک دیدگاه و طرح اقدام برای آفریقایی در صلح و رفاه است ، تمام شد.

سران آفریقا طی این نشست دو روزه به بررسی مسائل مختلف، چون ابولا و خطری که امنیت این قاره را تهدید می‌کند، پرداختند.

رابرت موگابه، رئیس‌جمهور زیمبابوه، که از این به بعد ریاست اجرایی اتحادیه آفریقا را برعهده خواهد داشت، در سخنانی در مراسم اختتامیه این نشست، آن را موفقیت‌آمیز‌ خواند و گفت: این نشست به رهبران آفریقا امکان داد به تبادل نظر در باره مسائل مربوط به توسعه اجتماعی و اقتصادی قاره آفریقا بپردازند.

به گفته او  تصویب چارچوب دستور کار این قاره تا سال 2063، مرحله‌ای مهم در توسعه قاره آفریقا است.

موگابه خاطر نشان کرد: نشست سران اتحادیه آفریقا از اعضای این اتحادیه خواسته است طرح‌های بزرگی را که در مجمع تصویب شده، اجرا کنند؛ طرح‌هایی همچون شبکه راه‌آهن سریع السیر، طرح برق آبی اینگا3،حمل و نقل هوایی و طرح‌های فضایی.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری شین‌هوا از آدیس‌آبابا، سران اتحادیه آفریقا همچنین توافق کردند از منابع قاره آفریقا به نفع مردم این قاره استفاده شود.

رئیس‌جمهور زیمبابوه تاکید کرد:« برای رسیدن به این هدف ما باید تلاش‌هایمان را برای بالا بردن منابع معدنی خودمان ،براي صنعتی‌سازی و ایجاد شغل برای مردم خودمان به ویژه جوانان، افزایش دهیم.»

موگابه با یادآاوری موضوع بیست و چهارمین نشست سران اتحادیه آفریقا « سال توانمند سازی زنان و توسعه » اعلام کرد در نشست آینده سران اتحادیه آفریقا که از ابتدای ژوئیه در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود در خصوص این موضوع بحث خواهد شد.

کد خبر 285989

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha