یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۶:۲۱
۰ نفر

این سوپ آلبالویی یکی از رایج‌ترین سوپ‌های فصل تابستان در کشور مجارستان است.

سوپ

مجارستانی‌ها این سوپ را به صورت سرد سرو می‌کنند؛ شما هم آن را امتحان کنید:

مواد لازم برای 4 نفر:
ـ 15 میلی‌لیتر یا یک قاشق سوپ‌خوری آرد سفید
ـ 120 میلی‌لیتر یا نصف فنجان خامه
ـ‌ یک سوم فنجان شکر
ـ 225 گرم یا یک و یک دوم فنجان آلبالو
ـ 900 میلی‌لیتر یا سه و سه چهارم فنجان آب
ـ نوک قاشق چای‌خوری نمک

طرز تهیه:
1 ـ ابتدا هسته آلبالوها را به دقت جدا کنید. برای این منظور بهتر است از دستگاه هسته‌گیر استفاده کنید تا شکل و فرم آلبالوها تا حد امکان حفظ شود زیرا به این ترتیب، سوپ ظاهری زیباتر پیدا می‌کند. حالا به وسیله همزن آرد و خامه را خوب با هم مخلوط کنید؛ سپس نمک و یک قاشق مرباخوری شکر را نیز به آن اضافه کنید و هم بزنید.

2 ـ قابلمه‌ای آماده کرده و آلبالوها را داخل آن بریزید؛ سپس آب و باقیمانده شکر را به آلبالوها اضافه کنید و به مدت 10 دقیقه روی حرارت شعله اجاق گاز قرار دهید تا آلبالوها بپزند.

3 ـ پس از گذشت این مدت، قابلمه را از روی اجاق گاز بردارید و 2 قاشق سوپ‌خوری از شربت آب را در کاسه‌ای کوچک، برای تزئین روی غذا کنار بگذارید. 2 قاشق سوپ‌خوری دیگر از شربت را برداشته و در داخل مایه مخلوط آرد و خامه بریزید و با هم مخلوط کنید تا مایه، رنگی شود؛ سپس مایه را به آلبالوهای داخل قابلمه اضافه کنید و مربا را به مدت 5 الی 6 دقیقه روی حرارت شعله بجوشانید تا ضمن جوش آمدن مایه سوپ یکنواخت شود.

4 ـ قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید سرد شود. در صورت نیاز به آن کمی نمک اضافه کنید. پس از سرد شدن، این سوپ را در کاسه بریزید و روی آن را با شربتی که از پیش برداشته بودید تزئین کرده، سپس سرو کنید.

کد خبر 28552

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز