همشهری آنلاین: نشست "نفی توهین به مقدسات ادیان" در اعتراض به توهین اخیر نشریه فرانسوی شارلی ابدو از سوی اقلیت‌های دینی کشورمان برگزار شد.

minoroties

به گزارش واحد مرکزی خبر؛ در این مراسم نماینده پاپ در ایران، اسقف ارامنه کاتولیک‌های ایران، کشیش وایناسرکیس به نمایندگی از جامعه عاشوری کلدانی و مره صدق نماینده کلیمی‌ها در ایران حضور داشتند.

در بیانیه پایانی این نشست آمده است: اخیراً نشریه‌ای فرانسوی با نشر کاریکاتوری موهن و شرم آور بار دیگر به ساحت پیامبر و دین مبین اسلام توهین کرده و موجب انزجار و جریحه دار شدن احساسات دینی تمامی موحدان و یکتاپرستان جهان شده است.

در ادامه بیانیه "نشست نفی توهین به مقدسات ادیان" تاکید شده است: اهانت به اصیل‌ترین ارزش‌های دینی، فرهنگی و تاریخی پیروان ادیان الهی رفتاری غیرعقلانی و غیراخلاقی است که موافق با هیچ یک از اصول و مبانی هویت انسانی نیست.

در پایان این بیانیه آمده است: ایرانیان غیرمسلمان ایران (اقلیت‌های دینی) که همواره براساس قانون اساسی و سایر قوانین جاری مملکتی مورد احترام بوده و سابقه همزیستی سرشار از حس برادری با سایر اقشار ملت بزرگ ایران را داشته است، ضمن محکوم کردن این حرکت ضد دینی و انسانی اعتقاد دارند که توهین به هر یک از ادیان توحیدی اهانت به تمامی ادیان توحیدی محسوب می‌شود.

نشست نفی توهین به مقدسات ادیان به همت شورای خلیفه‌گری ارامنه کاتولیک ایران عصر امروز در هتل تهران برگزار شد.

کد خبر 285055

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha