همشهری آنلاین: معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: به طور تقریبی روزانه حدود ۶ هزار تن زباله در سه استان مازندران، گیلان و گلستان تولید می‌شود که در روزهای تعطیل این رقم به دو تا سه برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، "سیدعلی نبیان" روز چهارشنبه در همایش تبیین راهبردی ملی مدیریت پسماندهای عادی در استان‌های شمالی کشور در محمودآباد افزود: سه استان مازندران، گیلان و گلستان متعلق به همه کشور است و مسئولان اجرایی و ارشد کشور همه باید نگاه دلسوزانه و پیگیرانه برای برطرف شدن مشکل زباله آن‌ها داشته باشند.

معاون استاندار مازندران تاکید کرد: حل معضل زباله در استان‌های شمالی کشور نیازمند سیاست‌های کلان اجرایی و اختصاص منابع مالی مورد نیاز است.

نبیان بر ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبداء و اجرایی شدن هرچه سریع‌تر مصوبات مربوط به احداث کارخانه زباله‌سوز و کمپوست زباله در این استان‌ها تاکید کرد و گفت: برطرف شدن معضل زباله در استان‌های شمالی یکی از دغدغه‌های جدی دولت‌ها بوده و در این راستا تاکنون جلسات زیادی نیز برگزار شده است.

وی ادامه داد: برای معضل زباله در سه استان مازندران، گیلان و گلستان باید یک مدیریت منسجم و واحد به وجود آید و دولت نیز با اختصاص منابع مالی مورد نیاز به روند اجرایی شدن و شتاب‌بخشی به آن کمک کند.

نبیان به اقدامات انجام شده در مازندران برای مدیریت پسماند زباله اشاره کرد و افزود: بر اساس مصوبه دولت دو کارخانه زباله‌سوز در شهرهای ساری و نوشهر در مازندران و شهرستان رشت در استان گیلان مصوب شد که کارخانه‌های زباله‌سوز شهرهای ساری و نوشهر حدود 50 تا 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی به دپو و دفن زباله شهرستان آمل در منطقه عمارت واقع در جاده هراز اشاره کرد و گفت: با توجه به این که از 30 سال پیش تاکنون این محل برای دفن زباله در نظر گرفته شده بود، هم اکنون ظرفیت آن تکمیل شده و برای مسئولان شهرستان در مدیریت پسماند و زباله مشکل ایجاد کرده است.

معاون عمرانی استاندار مازندران به تصمیم‌گیری استانی برای حل مشکل زباله آمل اشاره کرد و افزود: بر اساس تفاهم‌نامه استانداری مازندران و دانشگاه آزاد اسلامی کشور قرار شد تا با استفاده از فناوری‌های جدید مشکلات ناشی از دفن سنتی زباله آمل برطرف شود.

همایش یک روزه تبیین راهبردی ملی مدیریت پسماندهای عادی در استان‌های شمالی کشور به میزبانی شهرداری آمل امروز در محمودآباد برگزار شده است.

کد خبر 284946

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha