سوفله اسفناج یکی از لذیذترین ترکیب‌هایی است که می‌توانید آماده کنید و از خواص بی‌نظیر اسفناج بهره ببرید.

سوفله اسفناج - Spinach souffle

به گزارش همشهری‌آنلاین، سوفله اسفناج یکی از لذیذترین ترکیب‌هایی است که می‌توانید آماده کنید و از خواص بی‌نظیر اسفناج بهره ببرید. کافی است مرحله به مرحله پیش بروید و یک پیش‌غذای هیجان انگیز و سالم یا یک غذای سبک را امتحان کنید. سوفله اسفناج یکی از بهترین راه‌ها برای آشتی دادن کودکان با اسفناج است. بنابراین اگر فرزندتان با سبزیجات میانه خوبی ندارد، با به کارگیری تکنیک‌های آشپزی مثل سوفله درست کردن، می‌توانید فرزندتان را از خواص بی‌نظیر اسفناج و سبزیجات دیگر بهره‌مند کنید.

مواد لازم (برای ۴ نفر)

پنیر پارمزان: یک لیوان (رنده شده)
شیر: لیوان
آرد: یک‌چهارم لیوان
اسفناج: ۳۰۰ گرم
بیکینگ پودر: نصف قاشق چای‌خوری ( یا کرم تارتاریک چهارم قاشق چای‌خوری)
کره: نصف لیوان
تخم مرغ: ۵ عدد
جوز هندی: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه سوفله اسفناج

۱- در ابتدای کار فر را روشن کنید تا گرم شود، تخم مرغ‌ها را در ظرفی شکسته و زرده آن را جدا کنید طوری که ذره‌ای زرده هم داخل زرده باقی نماند.

۲- اسفناج را پاک کرده و بشویید و داخل آبکش کاملا خشک کرده و خرد کنید. قابلمه‌ای را روی حرارت ملایم قرار دهید، کره را درون قابلمه قرار دهید تا ذوب شود، آرد را الک کرده و وقتی کره شروع به حباب زدن کرد آن را کم کم به مواد اضافه کنید و مرتب بهم بزنید تا خوب مخلوط و یکدست شود.

۳- پس از مخلوط شدن آرد و کره شیر سرد را اضافه کنید و با قاشق چوبی و با سرعت بالا شروع به هم زدن نمائید تا مخلوط غلیظ شود، حرارت را خاموش کنید سپس پنیر رنده شده را درون سس آماده شده بریزید و بهم بزنید تا پنیر کمی آب شود.

اگر می‌خواهید سوفله اسفناج شما بیشتر پف کند، مقدار کمی جوش شیرین به آن اضافه کنید.۴- اسفناج خرد شده ، جوز هندی و زرده‌های تخم مرغ را مخلوط کنید سپس به سس سفیدی که آماده کرده‌اید اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

۵- سفیده‌های تخم مرغ را با دور متوسط همزن برقی آنقدر بزنید تا کاملا سفت شود طوری که وقتی کاسه را برمی‌گردانید نریزد، سفیده‌ها را به آرامی و کم کم به مخلوط سس سفید و اسفناج اضافه کنید ، با ملایمت زیاد و بصورت دورانی از پایین به سمت بالای مواد سفیده‌ها را مخلوط کنید ، هرچه هوای بیشتری داخل مواد باشد سوفله شما بهتر خواهد شد.

۶- درون ظرف سوفله یا پیرکس را با کره خوب چرب کنید، مواد را درون ظرف سوفله یا پیرکس بریزید، دقت کنید که مواد را یکباره درون ظرف خالی نکنید، کم کم با قاشق از مواد بریزید تا با ایجاد شدن لایه‌های هوا، پس از پخت سوفله‌ای عالی داشته باشید.

۷- ظرف سوفله را درون فری که از قبل روشن کرده‌اید به مدت ۳۰ تا۴۰ دقیقه قرار دهید، ۳۰ دقیقه اول به هیچ عنوان در فر را باز نکنید تا پف سوفله‌تان نخوابد، پس از این مدت می‌توانید برای چک کردن در فر را باز کنید.

۸- سوفله را پس از اینکه پخت و رویش طلایی شد همان‌طور داغ سرو کنید، سوفله حتما باید داغ و تازه سرو شود.

سوفله اسفناج

نکات کلیدی در طرز تهیه سوفله اسفناج

۱- بهتر است دما را طبق تجربه خود در مورد فر تنظیم کنید اما به طور معمولی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد برای پخت این سوفله مناسب است.

۲- در صورت تمایل مقدار کمی جوش شیرین هم به سوفله اضافه کنید تا بیشتر پف کند.

۳- برای اینکه راحت‌تر کار مخلوط کردن سفیده‌ها را انجام دهید می‌توانید مواد را به ۲ تا ۳ قسمت تقسیم کنید و کم کم با سفیده‌ها مخلوط کنید.

۴- کرم تارتار از اسید تارتاریک گرفته می‌شود و یکی از اجزای تشکیل دهنده بیکینگ پودر است. اضافه کردن کرم تارتار به سفیده تخم‌مرغ آن را حجیم و لطیف می‌کند. کرم تارتار را می‌توان از مغازه‌های لوازم قنادی تهیه کرد یا آن را با آبلیمو یا سرکه جایگزین کرد. هر قاشق چای‌خوری کرم تارتار با یک قاشق چای‌خوری آبلیمو یا سرکه جایگزین می‌شود.

۵- اگر اسفناج تازه در دسترس ندارید از اسفناج فریز شده استفاده کنید. فقط توجه کنید که مانند مرحله اول اسفناج را داخل صافی بریزید و فشار دهید تا آب آن کاملا خارج شود.

 منبع: sooran، کتاب کاله

کد خبر 284923

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha