همشهری‌آنلاین: مجلس ترکیه امروز درباره ارجاع پرونده ۴ وزیر سابق متهم به فساد مالی رای گیری می‌کند.

 گزارش کمیسیون ویژه تحقیق مجلس ترکیه که برای تحقیق درباره اتهام فساد مالی وزیران پيشين اقتصاد ،‌کشور ، شهرسازی و امور اتحادیه اروپای دولت ترکیه تشکیل شده بود ، امروز در مجلس ترکیه بررسی خواهد شد.

 کمیسیون ویژه در این گزارش از ارجاع پرونده 4 وزیر سابق به دادگاه قانون اساسی ترکیه حمایت نکرده است.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه بوگون چاپ ترکیه ،حزب جمهوریت خلق که حزب اصلی مخالف دولت در مجلس ترکیه به شمار می‌رود در آستانه رای‌گیری در مجلس ترکیه از همه نمایندگان مجلس ترکیه خواست ، هنگام رای‌دادن وجدان خود را در نظر بگیرند.

برای ارجاع پرونده 4 وزیر پيشين که از نمایندگان کنونی مجلس ترکیه هستند به دادگاه عالی ، دست‌کم 276 نماینده باید به آن رای مثبت دهند.

احزاب مخالف و نمایندگان مستقل 222 کرسی را در مجلس 550 نفری ترکیه در اختیار دارند.

حزب سی اچ پی از همه نمایندگان خود خواسته است در نشست امروز مجلس ترکیه شرکت کننند.

عاکف حمزه چبی ،نایب رئیس فراکسیون این حزب نیز از نمایندگان حزب حاکم عدالت و توسعه خواست مانند نشست اول مارس 2003 میلادی که مجلس ترکیه با استفاده ارتش آمریکا از خاک ترکیه برای حمله به عراق مخالفت کرد ، وابستگی حزبی خود را کنار بگذارند و با در نظر گرفتن وجدان خود رای دهند.

او گفت : این رای‌گیری نیز یک امتحان تاریخی است اما من درباره آن چندان امیدوار نیستم.

گفتنی است  احمد داوداوغلو ،نخست‌وزیر ترکیه و رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه که برای دیدار دو روزه به انگلیس سفر کرده است ، در این رای گیری حضور نخواهد داشت. 

کد خبر 284780

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha