یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: طبیعت‌گردی در استان هرمزگان را با قشم آغاز می‌کنیم که سرآمد عجایب طبیعی در این استان است.

خلیج فارس
  • قشم

دره ستاره‌ها: قدیمی‌های قشم فكر مي‌كردند كه در اين دره ستاره‌ای سقوط كرده و به همين دليل اين نام را بر آن گذاشته‌اند. دره شگفت‌انگيز ستارگان كه حاصل فرسايش آب و باد و خاك است، در ۱۵ كيلومتري شهر قشم، در جاده کناره جنوبی جزیره و در روستاي «بركه‌خَلَف» قرار دارد.

كوركورا كوه: بیشتر این منطقه از تپه‌ماهورهايي درست شده که به‌دليل سال‌ها فرسايش، دره‌ها و تنگه‌هایي بين آنها ايجاد شده که بسیار دیدنی است. کورکورا کوه در روستاي «گياهدان» قرار دارد و از جاده شمالی قابل دسترسی است.

جنگل حرا: جنگلي از درختچه‌هاي مانگرو كه ريشه در آب شور خليج‌فارس دارد و انگار روي آب شناورند، منظره‌اي خلق كرده كه هر گردشگري را مبهوت مي‌كند. جنگل حرا در 50 کیلومتري شهر قشم و در جاده جنوبی اين جزيره قرار گرفته.

دره تنديس‌ها: فرسايش در اين دره سنگي تنديس‌هاي زيبايي خلق كرده است. دره تنديس‌ها در 75 کيلومتري شهر قشم و در جنوب‌غربي روستاي طبل قرار دارد.

چاهكوه: از زيباترين مكان‌هاي طبيعي قشم، چاهكوه است كه در 85 کيلومتري شهر قشم و در جنوب‌غربي روستاي چاهوي شرقي قرار دارد؛ دره‌اي باريك و بلند كه حاصل هزاران سال فرسايش است.

  • هنگام

دلفین‌هاي خليج‌فارس: جذاب‌ترین بخش گردشگری در هنگام، تماشای دلفین‌هایی است که نزدیک ساحل این جزیره در گروه‌های بزرگ حرکت می‌کنند. اگر بخواهید آنها را از نزدیک ببینید باید سوار قایق شوید و در ساحل غربی جزیره از هنگام جدید تا غیل حرکت کنید.

آکواریوم طبیعی: در كنار ساحل مرجانی جزیره هنگام، آب آن‌قدر زلال و شفاف است که مي‌توانيد تا عمق حدود 6 متری دريا و زندگي ماهي‌ها، مرجان‌ها و اسفنج‌های دریایی را ببینید.

ساحل نقره‌ای: برای تماشای ساحل براق و نقره‌اي اين جزيره باید از روستای هنگام جدید به سمت غرب بروید. ماسه‌هاي اين ساحل به رنگ‌نقره‌اي تيره هستند و منظره زيبايي خلق كرده‌اند.

مزرعه کروکودیل: در جزیره هنگام می‌توانید تمساح پوزه‌بلند استرالیایی را در مزرعه پرورش کروکودیل ببينيد.

  • كيش

تفريح ساحلي: ساحل کیش به دلیل خاک مرجانی آن یکی از زیباترین مكان‌ها براي آب‌تني و تفريحات دريايي در ايران است. اسکله تفریحی كيش در شرق جزیره، جاي خوبي براي اين تفريحات است و مي‌توانيد از بازي‌هاي دريايي چون شاتل، پاراسل، بانانا، ‌جت‌اسكي و غواصي را در آن انجام دهيد. علاوه بر این ایستگاه‌های اجاره دوچرخه در نزدیکی اسکله قرار دارند و با اجاره آنها می‌توان مسیر مخصوص دوچرخه را در امتداد ساحل جزیره دوچرخه‌سواري كرد.

دلفین‌ها و پرندگان: دلفیناریوم یا پارک دلفین‌ها با دلفین‌ها، شیرها و گرازهاي دریایی‌اش از كامل‌ترين مجموعه‌هاي دریایی در ايران است. پارک پرندگان هم در كنار آن، هزاران پرنده را در گونه‌هاي مختلفي مثل پليكان، شترمرغ، طوطي ماكائو، انواع گوناگون لك‌لك، توكان، توركو، قو، پنگوئن آفريقايي نگهداری می‌کند.

  • بندرعباس

گنو: مجتمع آبدرماني گنو در شمال بندرعباس، ناگهان شما را وارد يك هواي خنك مي‌كند. براي رفتن به اين مجتمع، بايد به روستاي گنو برويد كه از خروجی جاده سیرجان ـ بندرعباس 10کیلومتر تا اين روستا فاصله است.

  • هرمز

خاك رنگي: يكي از سواحل زیبای جزیره هرمز، ساحل محیط‌زیست نام دارد كه مي‌توان در آن شنا كرد. براي دیدن کوه‌های رنگی، بايد به دره رنگین‌کمان برويد. بازدید از معدن عظیم خاک سرخ، غار نمکی را هم مي‌توانيد در برنامه‌تان بگذاريد.

منبع:همشهري سرزمين من

کد خبر 284538

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha