یکشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت گوگل اعلام کرد تولید محصول جنجالی خود،‌عینک گوگل را در فرم کنونی‌اش متوقف می‌کند، اما همچنان روی پیشرفته‌تر ساختن این محصول کار خواهد‌کرد.

براساس گزارش CNN، شركت گوگل در حساب كاربري گوگل‌پلاس خود اعلام كرد روز 19 ژانويه آخرين روز از حضور عينك گوگل به شكل كنوني‌اش در بازار خواهد‌بود. در اين بيانيه گوگل اعلام كرد عينكش از درون دستگاه پرورش‌دهنده‌اش، لابراتوار ايكس گوگل خارج شده و به شاخه‌اي مجزا به رهبري و هدايت توني فادل تبديل خواهد‌شد.

فروش عينك گوگل از سال 2013 در آمريكا آغاز شد و براي كاربرانش امكان ارسال پيامك، مكان‌يابي و ضبط تصاوير ويديويي را با كمك دستورهاي صوتي فراهم آورد. اما از زمان عرضه اين محصول در زمينه ايمني و حريم خصوصي النتقادات شديدي به اين عينك وارد آمد.

از اين رو جاي تعجب نيست كه انتشار بيانيه آنلاين گوگل باري ديگر در فضاي مجازي هياهو به پا كرده‌باشد. برخي از كاربران در شبكه‌هاي اجتماعي نوشتند كه ديگر زمان ارتقا اين محصول فرا رسيده‌بود و عده‌اي ديگر اين اقدام گوگل را قدمي مثبت در راستاي توسعه عينك توصيف كردند.

با اين‌همه به نظر نمي‌آيد اين اقدام گوگل پايان دوران عينكش باشد و انتظار مي‌رود اين محصول تا پايان امسال يا اوايل سال ديگر ميلادي دوباره روانه بازار شود. با اين‌همه اقدام جديد گوگل به اين معني خواهد بود كه طرح جستجوگران عينك گوگل پس از دو سال متوقف مي‌شود و هنوز مشخص نيست نسل بعدي اين محصول از چه ويژگي‌هايي برخوردار خواهد‌بود.

توني فادل، بنيانگذار شركت نست است كه گوگل آن را سال گذشته به مبلغ 3.2 ميليارد دلار خريداري كرد. فادل پيش از شركت نست، در پروژه‌هاي آي‌پاد و آي‌فون با شركت اپل همكاري مي‌كرد،‌از اين رو پروژه مختل شده عينك گوگل مي‌تواند براي او موقعيت جالب‌توجه براي به‌كارگيري مهارت‌هايش باشد.

کد خبر 284527

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha