همشهری آنلاین: کامبیز درم‌بخش هنرمند بین‌المللی ایرانی در واکنش به انتشار کاریکاتور موهن در نشریه فرانسوی شارلی ابدو گفت: هرگز ندیدم در ایران کوچک‌ترین بی‌حرمتی به مقدسات سایر ادیان بشود، ما هم از مطبوعات فرانسه توقع رفتار متقابل داریم.

کامبیز درمبخش

به گزارش  تسنیم، کامبیز درم‌بخش هنرمند بین‌المللی کاریکاتور در واکنش به کاریکاتور اهانت آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو به پیامبر اسلام(ص) گفت: من به عنوان کسی که بیش از 60 سال در مطبوعات کشورم فعالیت می‌کنم، هرگز ندیدم که کسی کوچک‌ترین بی‌حرمتی به مقدسات سایر ادیان بکند. ما هم از مطبوعات آن‌ها توقع رفتار متقابل را داریم. ما هرگز دشمنی نکردیم و این هتاکی‌ها را تاب نمی‌آوریم.

تصویرگر و کاریکاتوریست برجسته کشور ضمن تقبیح جنایات تروریستی که در فرانسه اتفاق افتاد گفت: هر نوع حرکت تروریستی با هر نام و با هر انگیزه‌ای که صورت بگیرد باید محکوم شود. هم به این دلیل که ما حق نداریم حیات را از کسی سلب کنیم و هم به این دلیل که رفتار از روی بی‌خردی یک طیف باعث می‌شود که سال‌ها مردم مسلمانی که در آن منطقه زندگی می‌کنند با مشکلات فراوانی روبه‌رو شوند.

وی افزود: ما خودمان نباید به این موضوع دامن بزنیم. آن نشریه به ادعای خودشان تنها 600 هزار تیراژ داشت اما اکنون میلیون‌ها نفر آن را دیده‌اند. و این از هر زاویه‌ای که نگاه کنید به ضرر مسلمانان است.

درم بخش در پایان عنوان کرد: درست است که خط قرمز‌های ما از آن‌ها جداست و ما هم نمی‌توانیم برای آن‌ها قانون‌گذاری کنیم. اما این مسئله باید از راه قانونی حل شود و با رفتار متقابل نمی‌توانیم کاری از پیش ببریم.

کامبیز درم‌بخش برنده جایزه اول از بزرگ‌ترین و معتبرترین مسابقات بین‌المللی کاریکاتور بوده و سال‌ها در کشور فرانسه به فعالیت‌های هنری پرداخته است. او همچنین نشان شوالیه را از دولت فرانسه در آبان سال ١٣٩٣ دریافت کرد.

کد خبر 284455

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha