سه‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مایکروسافت پس از آنکه یک نقص امنیتی در سیستم عامل ویندوزاش توسط شرکت گوگل علنی و آشکار شد، این شرکت را به خاطر به خطر انداختن کاربران ویندوز به باد انتقاد گرفت.

براساس گزارش BBC، شركت مايكروسافت پس از انتشار آنلاين جزئيات نقص امنيتي موجود در ويندوز 8.1 توسط شركت گوگل، پيش از آنكه بسته ترميمي اين نقص ارائه شود، واكنش خشمگينانه‌اي به اين شركت نشان داد.

اين افشاگري گوگل در راستاي اجراي طرح ابتكاري پروژه صفر گوگل است كه قصد دارد به شركت‌ها براي رفع كردن سريعتري مشكلات امنيتي‌شان فشار وارد آورد. اين عمل گوگل واكنش‌هاي مختلفي را در پي داشته‌است، اما بيشتر مورد انتقاد قرار گرفته‌است تا تاييد. چندين متخصص امنيت شبكه نيز با اين اقدام گوگل مخالفت كرده‌اند.

گراهام كلولي، متخصص امنيتي، با اشاره به اين موضوع كه گوگل پيش از اين نيز به خاطر انجام چنين كارهايي مورد انتقاد قرار گرفته بود براي كاربراني كه به واسطه اين رفتار كودكانه گوگل دچار دردسر خواهند‌شد،‌ابراز تاسف كرد. ديگران نيز با انتقاد از گوگل، انتشار آنلاين اين نقص را عامل طولاني‌تر شدن فرايند رفع آن اعلام كردند.

پروژه صفر گوگل به دنبال يافتن نقص‌هاي امنيتي در نرم‌افزارهاي محبوب و سپس دادن مهلتي 90 روزه به سازنده نرم‌افزار براي رفع آن نقص است. نقص امنيتي كه ويندوز 8.1 را تحت تاثير قرار داده، در تاريخ 13 اكتبر به مايكروسافت اعلام شده‌است. سپس گوگل در تاريخ 11 ژانويه اين نقص امنيتي را منتشر كرد، درحالي كه مايكروسافت مي‌گويد از اين شركت درخواست كرده‌بود تا 13 ژانويه كه بسته رفع نقص ارائه خواهد‌شد، صبر كند.

كريس بتز مدير ارشد پژوهش مايكروسافت مي‌گويد ما از گوگل درخواست كرديم براي محافظت از مشتري‌هايمان با ما همكاري كرده و انتشار جزئيات اين نقص را تا 13 ژانويه به تعويق بياندازد.

وي گفت تصميم گوگل در انتشار اين نقص كمتر به اصول پروژه صفرش پايبند بوده و اقدامش بيشتر به مچ‌گيري شباهت داشت، درحالي‌كه تعدادي از كاربران را نيز به واسطه اين كارش به دردسر خواهد انداخت. آنچه به نفع گوگل است لزوما به نفع كاربران نيست. ما از گوگل مي‌خواهيم تا هدف اوليه و اصلي خود را حمايت و پشتيباني از مشتريان قرار دهد.

کد خبر 284032

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha