همشهری آنلاین: تکنولوژی‌های جدید روز‌به‌روز شخصی‌تر می‌شوند، به اندازه‌ای شخصی که حرکات، سلامت و مغز ما را به لوازم الکترونیک روزمره‌ای که از آنها استفاده می‌کنیم،‌ متصل خواهد‌ساخت، روندی که "اینترنت من" نامگذاری شده‌ و تم اصلی نمایشگاه CES امسال است.

CES

براساس گزارش ديسكاوري، يكي از اصلي‌ترين موضوعات اصلي مورد توجه در نمايشگاه بين‌المللي الكترونيك‌هاي مصرف‌كننده، CES 2015، متصل‌سازي هزاران وسيله‌اي كه انسان‌ها درطول روز از آنها استفاده مي‌كنند، از لباس و خودرو و چراغ‌هاي برق گرفته تا وسايل خانه خواهد‌بود.

اما چالشي كه توسعه‌دهندگان با آن مواجهند، كاربردي ساختن اطلاعاتي است كه از اين وسايل و تجهيزات به دست مي‌آيند. از اين رو است كه در نمايشگاه امسال CES ابداعات جديدي در ارتباط با مربي‌هاي ديجيتال و شيوه‌هاي بهبود تناسب و سلامت و يا چگونگي دسترسي بهتر به اطلاعات خودروي شخصي مشاهده مي‌شوند.

به گفته شان دبراواك اقتصاد‌دان ارشد انجمن الكترونيك‌هاي مصرف‌كننده، كليدي‌ترين نكته اين است كه اتفاقي در فضاي فيزيكي رخ مي‌دهد و ما آن را ديجيتالي كرده و دوباره به فضاي فيزيكي بازمي‌گردانيم، ديگر تمركز روي اين نيست كه چه كار تكنولوژيكي مي‌توان انجام داد، بلكه مهم آن چيزي است كه از نظر تكنولوژيكي مفهوم داشته‌باشد.

برخي از ابداعات جديدي كه در CES به نمايش گذاشته مي‌شوند شامل اپليكيشن‌هايي هستند كه كيفيت خواب را بهبود مي‌بخشند. بطري شير آنلايني كه ميزان غذاي مصرفي نوزاد را تشخيص مي‌دهد و حسگرهايي كه نوسان توپ گلف را تشخيص مي‌دهند تا ميزان موفقيت ضربه را تخمين بزنند،‌ از جمله ديگر تكنولوژي‌هاي جديد در CES هستند.

لباس‌هاي هوشمند، ردياب‌هاي آنلاين دود و ده‌ها نمونه ساعت هوشمند و تجهيزات تناسب اندام و تركيبي از آنها از جمله ديگر موضوعات مورد توجه نمايشگاه امسال هستند كه از 6 ژانويه آغاز شده و تا 9 ژانويه ادامه خواهد‌داشت.

به گفته دبراواك تكنولوژي‌هاي جديد به روند استقرار اينترنت به شيوه‌اي شخصي‌سازي‌شده ادامه مي‌دهد و هيچ‌چيز تاكنون به اندازه الكترونيك‌هاي پوشيدني شخصي‌سازي نشده‌اند. به گفته وي اين روند فاز سومي از اينترنت را پس از رايانه‌هاي شخصي و گوشي‌هاي موبايل، به الكترونيك‌هاي پوشيدني و ديگر تجهيزات متصل، معرفي مي‌كند. وي مي‌گويد اينترنت درحال تغيير مسير از دو ميليارد اسمارت‌فون به سوي 50 ميليارد ابزار الكترونيكي است.

نمايشگاه بين‌المللي الكترونيك‌هاي مصرف‌كننده كه از امروز به صورت رسمي كار خود را در لاس‌وگاس آمريكا آغاز مي‌كند، يكي از بزرگترين نمايشگاه‌هاي تجاري در جهان است كه محور اصلي آن تكنولوژي‌هاي جديد روز است و بيش از 36 هزار شركت‌كننده و 160 هزار بازديد‌كننده دارد.

در اين نمايشگاه همچنين مي‌توان در انتظار تلويزيون‌هاي بزرگ با نمايشگرهايي با كيفيت فوق HD و مجموعه‌اي از هواپيماهاي بدون سرنشين شخصي و صنعتي بود. نمايشگاه امسال از بخشي جداگانه ويژه تكنولوژي‌هاي روباتيك و خودرو نيز برخوردار است.

به گفته انجمن الكترونيك‌هاي مصرفي كه برگزار‌كننده اين نمايشگاه است، ميزان خرج‌كردن براي تكنولوژي در سال 2014 نزديك به يك درصد افزايش يافته و به 1.024 تريليارد دلار رسيد، اما هنوز نمي‌توان روند اين جريان را در سال 2015 پيش‌بيني كرد.

بازار الكترونيك‌هاي مصرفي تحت كنترل تقاضاي شديد مصرف‌كنندگان براي محصولاتي جديد نظير تبلت‌ها و اسمارت‌فون‌ها در تجارت‌هاي رو به رشد در آسيا و همچنين رشد اقتصادي ملايم آمريكاي شمالي است.

کد خبر 283316

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha