شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: متخصصان حشره‌‌شناسی موفق به شناسایی دومین حشره بلندپای جهان شدند.

به گزارش ایسنا، پیش از این کارشناسان خبر از کشف حشره‌ای طویل را داده بودند و اینک این مورد دومین شکل شناخته شده از حشرات بلندپا است که شکلی همچون چوب دارد.

این حشره برگ‌خوار و از گونه "Phasmiatodea" است که برای استتار، خود را شبیه چوب می‌کند و در نوع خود بی‌نظیر و فوق‌العاده است. بدن این حشره از تنه، پاها و شاخک تشکیل شده است و زمانی که در میان شاخه‌ها قرار می‌گیرد، با شاخه‌های درخت تفاوتی ندارد.

محققان اظهار کردند: برخی از گونه‌های این حشره شبیه برگ، خار و کنده درخت بوده و شباهتی با چوب ندارند، اما نوع شایع این حشره مانند ترکه یا سرشاخه درخت است.

متخصصان حشره‌شناسی یافتن این حشره را در میان شاخه‌های درخت به گشتن سوزن در انبار کاه تشبیه کرده‌اند.

این حشرات از طویل‌ترین حشرات هستند. پیش از این تصور می‌شد که "Phobaeticus kirbyi" در جزیره بورنئو، طویل‌ترین حشره است، اما این حشره یافت شده در ویتنام خلاف این موضوع را ثابت کرد.

اندازه این حشره‌ بلندپا، 54 سانتی‌متر است و به عنوان دومین حشره طویل شناسایی شده‌ای محسوب می‌شود که تاکنون به ثبت رسیده و دومین رکورد طویل‌ترین حشره را از آن خود کرده است.

تیم تحقیقاتی موسسه سلطنتی علوم طبیعی بلژیک (RBINS) با بررسی مناطق و پارک‌های مختلف در ویتنام و چین سه گونه جدید از این حشره را شناسایی کرده‌اند.

جروم کانستنت، حشره‌شناس این موسسه می‌گوید: این حشره بیش‌تر در شب فعالیت می‌کند و بدنی طویل به رنگ سبز و قهوه‌ای دارد.

یافته‌های این پژوهش در مجله "Taxonomy" منتشر شده است. 

کد خبر 282923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha