همشهری آنلاین: فدریکا موگرینی نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به بازداشت دو نظامی ایتالیایی در هند، هشدار داد که به تاخیر انداختن این پرونده برای چندمین بار می تواند در رابطه دهلی نو با اتحادیه اروپا و در مبارزه جهانی علیه دزدان دریایی تاثیر بگذارد.

 موگرینی به هند در خصوص روابط با اتحادیه اروپا هشدار داد

به گزارش ایرنا، موگرینی روز شنبه در گفت و گو با روزنامه ایتالیایی 'لارپوبلیکا' هشدار داد: به تاخیر انداختن مدام پرونده 'ماسیمیلیانو لاتوره' و 'سالواتوره جیرونه'، دو تفنگدار دریایی ایتالیا که سه سال پیش به اتهام کشتن دو ماهیگیر هندی بازداشت شده بودند، می تواند در روابط میان دهلی نو با اتحادیه اروپا و همچنین در مبارزه جهانی علیه دزدان دریایی تاثیر بگذارد.

وی افزود: اتحادیه اروپا در این سه سال همواره دعوت به پیدا کردن یک راه حل قابل قبول برای طرفین کرد اما این انتظارها مایوس کننده بود.

موگرینی زمانی که وزیر امور خارجه ایتالیا بود نیز موضوع این دو نظامی را دنبال می کرد و هم اکنون به عنوان نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا از هند خواست تا هر چه سریعتر راه حلی قابل قبول برای این پرونده پیدا کند زیرا در غیر این صورت در روابط با اتحادیه اروپا تاثیر گذار خواهد بود.

'متئو رنتزی' نخست وزیر ایتالیا به تازگی برای ارائه گزارشی از اقدامات دیپلماتیک و بشردوستانه صورت گرفته در راستای حل قضیه نظامیان بازداشتی در هند، با 'جورجو ناپولیتانو' رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

او در یک مصاحبه رادیویی گفت: پس از گذشت ماه ها، دولت هند برای نخستین بار عزم خود برای یافتن راه حلی عملی و مورد توافق دو کشور را ابراز کرده است.

وی افزود: ما به اتفاق دولت هند در فضایی توام با احترام نهادینه در حال کار برای یافتن راه حلی هستیم. ولی درخواست ما این است که اقدامات لازم به سرعت انجام شوند.

'ماسیمیلیانو لاتوره' و 'سالواتوره جیرونه' دو تفنگدار ایتالیایی به اتهام قتل دو ماهیگیر هندی از تاریخ 15 فوریه 2012 (26 بهمن 91) در وضعیت بازداشت در این کشور بسر می برند و دادگاه هند به دفعات محاکمه آنها را به تعویق انداخته است. این در حالی که لاتوره برای درمان پزشکی به ایتالیا بازگشته و اخیرا نیز وزارت خارجه ایتالیا سفیر خود را برای مشورت به کشور فراخوانده است.

موگرینی همچنین با ابراز نگرانی به بحران های نزدیک به دروازه های اروپا، از داعش تا اوکراین ، سوریه، خاورمیانه و لیبی اشاره کرد و گفت: اروپا باید با یک سری از بحران ها که تهدیدی برای امنیت ما است، مقابله کند.

کد خبر 282163

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha